Para graczy Arc Raiders postanowiła sprawdzić, jak różni się rozgrywka, gdy crossplay jest wyłączony. Jeden z nich grał wyłącznie na PlayStation 5 (obecnie $525.99 na Amazon), podczas gdy drugi spędził tydzień na PC. Rejestrowali każdą rundę, każdą interakcję i każdy moment, w którym inny gracz zdecydował się porozmawiać, handlować lub pociągnąć za spust. Wyniki są... co najmniej interesujące.
Ich podejście było tak proste, jak to tylko możliwe: grać solo, rzucać broń podczas spotkań i próbować komunikować się przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu. W ciągu tygodnia zarejestrowali ponad 400 połączonych spotkań graczy na obu platformach, publikując niewielką, ale wymowną migawkę tego, jak zachowuje się społeczność gry.
Some things we found out.
byu/Monstras-Patrick inArcRaiders
Gracz PS5 rozegrał 84 rundy i spotkał 237 graczy. Duża część tych spotkań była wroga. Spośród wszystkich graczy, których spotkał, 102 strzeliło od razu. Kolejnych 58 udawało, że współpracuje, zanim wykonało dźgnięcie w plecy. Przyjazne interakcje miały miejsce, ale były dość ograniczone - tylko 42 życzyło mu szczęścia, a 7 trzymało się razem wystarczająco długo, aby wydostać się jako drużyna. Nawet próby krótkich team-upów często kończyły się kiepsko, a 28 graczy udawało współpracę, zanim stali się wrodzy w strefie ekstrakcji.
Strona PC wyglądała zupełnie inaczej. W ciągu 51 rund i 172 spotkań liczba przyjaznych interakcji prawie się odwróciła. Dziewięćdziesięciu ośmiu graczy życzyło powodzenia użytkownikowi PC, a 17 pozostało przyjaznych podczas ekstrakcji. To nie tak, że wrogie spotkania zniknęły - 47 nadal strzelało na widoku, a 7 kłamało przed atakiem - ale ogólny udział wrogich interakcji pozostał niższy niż odnotowany na PS5. Para wspomniała również, że ich próby komunikacji - rozmowa, wymiana przedmiotów lub sugerowanie krótkich team-upów - były przyjmowane znacznie bardziej otwarcie na PC. Na PS5 brat powiedział, że ostatecznie przestawił się na cichszy, bardziej ostrożny styl gry, ponieważ prawie każde spotkanie prowadziło do natychmiastowego konfliktu.
Wykresy skompilowane (patrz poniżej) z ich danych (dzięki u/Scared-Computer502) sprawiają, że kontrast ten jest jeszcze wyraźniejszy. Krótko mówiąc, gracze PC wykazywali większy udział przyjaznych lub kooperacyjnych działań, podczas gdy spotkania na PS5 skutkowały większą liczbą ciosów w plecy i natychmiastową wrogością. Proszę zauważyć, że próbka jest wciąż niewielka i ograniczona do zaledwie dwóch graczy i jednego tygodnia gry, ale różnica między tymi dwoma doświadczeniami była na tyle duża, że obaj uznali, że warto się nią podzielić. Dla tych dwóch graczy (przynajmniej), Arc Raiders było jak dwie różne gry w zależności od tego, gdzie grali.
Mogą Państwo zapoznać się z naszą recenzją Arc Raiders tutaj.
Źródło(a)
u/Monstras-Patrick, u/Scared-Computer502 przez r/ArcRaiders






