Embark Studios po raz pierwszy ujawniło ARC Raiders w 2021 roku jako next-genową mieszankę widowiska science-fiction i strzelanki survivalowej. Po kilku opóźnieniach i niespodziewanej zmianie gatunku na rozgrywkę ekstrakcyjną PvPvE, ostateczny debiut okazał się więcej niż udany. Według wydawcy Nexon, ARC Raiders sprzedało się w ponad 4 milionach egzemplarzy na całym świecie od premiery 30 października 2025 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Liczba graczy w grze była równie imponująca. Nexon donosi, że szczytowa liczba jednoczesnych graczy wyniosła ponad 700 000 na wszystkich platformach, podczas gdy na samym Steamie ARC Raiders osiągnęło imponujący poziom 462 000 jednoczesnych użytkowników, na krótko wyprzedzając innych przedstawicieli gatunku, takich jak Helldivers 2, i wykazując wyraźny wzrost liczby jednoczesnych graczy po premierze, w przeciwieństwie do oczekiwanego spadku. To sprawia, że ARC Raiders jest najbardziej udaną globalną premierą Nexon w historii, a Embark odniósł znaczące zwycięstwo.
Dotychczasowy werdykt
Akcja ARC Raiders rozgrywa się na zrujnowanej Ziemi opanowanej przez zmechanizowanych najeźdźców znanych jako ARC. Gra łączy w sobie walkę z perspektywy trzeciej osoby, drużynowe przetrwanie i pełną napięcia rozgrywkę PvPvE. Gracze zajmują się zbieractwem, walczą z najeźdźcami i rywalizującymi oddziałami, a także transportują swoje łupy w bezpieczne miejsce w imponujących warunkach pogodowych i oświetleniowych napędzanych silnikiem Unreal Engine 5. Gracze na Steamie chwalą oszałamiającą oprawę wizualną gry i pojawiające się spotkania, co prowadzi do tego, co wydaje się być silną społecznością po premierze. Co ciekawe, wielu graczy odkryło, że pomimo skupienia się na rozgrywce zespołowej, ARC Raiders oferuje zaskakująco dobre wrażenia w trybie solo. Profesjonalista Recenzje ARC Raiders również przedstawiają grę w ogólnie korzystnym świetle, w tym zaskakująco pozytywny konsensus co do oprawy wizualnej i wydajności gry, które są fantastyczne na odpowiednich systemach.
Pomimo niebywałego sukcesu, tydzień premiery Embark nie przebiegał bezproblemowo. Problemy z połączeniem, spadki wydajności i wczesne doniesienia o oszustwach skłoniły Embark do wydania rekompensaty w postaci waluty w grze wszystkim graczom w ramach przeprosin. Zespół wprowadził również wiele poprawek dotyczących stabilności, dobierania graczy i zapobiegania oszustwom. Oprócz problemów z wydajnością, których gracze spodziewają się po nowych premierach, Embark spotkał się z pewną reakcją za korzystanie z generatywnej sztucznej inteligencji w tytule, wywołując dalszą dyskusję na temat ewoluującego wykorzystania sztucznej inteligencji w grach wideo.
Poza premierą
Nexon, ze swojej strony, postrzega ten tytuł jako podstawę długoterminowego wzrostu w swoim zachodnim portfolio, co jest rzadkością dla wydawcy lepiej znanego z sukcesów na rynkach azjatyckich. Lee Jong-hong, Prezes i Dyrektor Reprezentacyjny Nexon, stwierdził: "Chcielibyśmy serdecznie pogratulować i podziękować Embark Studios za najbardziej udaną globalną premierę w historii Nexon. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem entuzjazmu, jaki społeczność graczy wkłada w tę grę i ciężko pracujemy, aby jeszcze bardziej zwiększyć emocje dzięki nowemu planowi zawartości, który zostanie wdrożony od tego miesiąca, w tym mapy, maszyny ARC, broń i zadania " W chwili publikacji tego artykułu gra pozostaje na szczycie listy bestsellerów Steam.
ARC Raiders zajmuje miejsce na coraz bardziej zatłoczonym polu strzelanek wydobywczych obok Tarkov, Heartland i Dark and Darker, a wczesne wyniki sugerują, że Embark mógł znaleźć właściwą równowagę między widowiskiem a przetrwaniem.
Źródło(a)
Nexon, Embark Studios, Steam, Notebookcheck




