Xbox uruchomił dużą aktualizację swojej aplikacji na komputery PC z systemem Windows, oznaczającą najbardziej znaczącą zmianę w dotychczasowej strategii platformy dotyczącej gier na PC. Aktualizacja, która rozpoczęła się we wtorek, przekształca aplikację Xbox w ujednolicone centrum gier, które łączy tytuły ze Steam, GOG, Epic Games Store i innych głównych sklepów PC wraz z tytułami Xbox Game Pass.
Nowa zagregowana biblioteka gier automatycznie wykrywa gry zainstalowane w obsługiwanych sklepach PC i wyświetla je w sekcji "Moja biblioteka" i na liście "Najnowsze" aplikacji Xbox, eliminując potrzebę przełączania się między wieloma programami uruchamiającymi.
Aktualizacja wprowadziła również nową kartę "Moje aplikacje", która zapewnia szybki dostęp do witryn sklepowych i aplikacji innych firm, jednocześnie umożliwiając użytkownikom filtrowanie, które gry pojawiają się w ich bibliotece. Gracze mogą dostosować swoje wrażenia, wyłączając określone witryny sklepowe, których wolą nie widzieć zintegrowanych z biblioteką Xbox.
Kolejnym istotnym dodatkiem jest ulepszona funkcja strumieniowania w chmurze, która obsługuje teraz rozdzielczości do 1440p. Jest to znaczne ulepszenie w stosunku do poprzedniego maksimum 1080p, z ulepszoną przepływnością sięgającą do 27 Mb / s dla obsługiwanych tytułów. Na chwilę obecną testy ograniczone są do wybranych użytkowników i konkretnych gier, takich jak Avatar: Frontiers of Pandora.
Kolejną ważną zmianą jest możliwość grania na różnych urządzeniach, a gry dostępne w chmurze pojawiają się teraz w historii gry na konsolach Xbox, komputerach PC i urządzeniach przenośnych. Funkcja ta, która początkowo została uruchomiona dla Xbox Insiders w lipcu, umożliwia płynną ciągłość gry, gdy gracze przełączają się między różnymi platformami.
Do tej pory sierpniowa aktualizacja wprowadziła historię rozgrywki na różnych urządzeniach i ulepszoną nawigację kontrolera, podczas gdy w czerwcu przeprowadzono wstępne testy funkcji agregacji biblioteki z Xbox Insiders. Te stopniowe aktualizacje doprowadziły do wtorkowego wdrożenia dla wszystkich użytkowników.
Zbiega się to w czasie z przygotowaniami Microsoftu do nadchodzących urządzeń przenośnych ROG Xbox Ally, w których te ujednolicone funkcje gier zadebiutują jako część pełnoekranowego doświadczenia Xbox zaprojektowanego specjalnie do gier przenośnych.