Anvil Empires to najnowszy tytuł od Siege Camp, studia stojącego za wojenną grą MMO Foxhole, która zwróciła na siebie uwagę trwałym światem i głęboką rozgrywką logistyczną. Opierając się na tych fundamentach, Anvil Emp ires zapewnia podobną skalę rozgrywki wieloosobowej w czasie rzeczywistym dla maksymalnie 1000 graczy. Tym razem jednak sceneria przenosi się do średniowiecza, wprowadzając do gry ogromne zamki, szarżującą kawalerię i potężną broń oblężniczą.
Gracze wybierają jedną z trzech frakcji, budują osady, gromadzą zasoby i tworzą złożoną sieć logistyczną. Fortece są budowane kawałek po kawałku, mają wiele poziomów i są zbudowane tak, aby wytrzymać - lub upaść - broń oblężniczą, taką jak katapulty, tarany i wieże. Sukces w bitwie zależy nie tylko od liczebności czy taktyki, ale także od tego, jak dobrze zarządza się zaopatrzeniem i prowiantem. To, co wyróżnia Anvil Empires, to fakt, że każda rola na polu bitwy - od opancerzonych rycerzy po kierowców wozów zaopatrzeniowych - jest obsadzona przez prawdziwych graczy. Oficjalny zwiastun zapowiadający grę pozwala rzucić okiem na to, czego można spodziewać się po rozgrywce:
Społeczność reaguje z ostrożnym optymizmem
Początkowa reakcja na zwiastun zapowiadający grę była w dużej mierze pozytywna. Widzowie są pod szczególnym wrażeniem grafiki i sposobu, w jaki koncepcja masowej bitwy w czasie rzeczywistym Foxhole została dostosowana do średniowiecznej scenerii. Wielu fanów wcześniejszego tytułu żartobliwie nazywa Anvil Empires "średniowiecznym Foxhole" - i jest to dla nich komplement.
Pomimo ekscytacji, niektórzy gracze wyrażają swoje obawy. Weterani Foxhole wskazują na wcześniejsze problemy z trollingiem i niechęcią do współpracy, a wciąż nie jest jasne, czy Anvil Empires będzie zawierać skuteczne narzędzia do radzenia sobie z tymi wyzwaniami. Niektórzy sceptycznie odnoszą się również do technicznej zdolności gry do spełnienia obietnicy ogromnych bitew z udziałem do 1000 graczy jednocześnie.
Demo Steam pojawi się w czerwcu
Do tej pory gra Anvil Empires była dostępna wyłącznie w ramach zamkniętych testów alfa, ale po raz pierwszy MMO otwiera swoje podwoje dla publiczności. Podczas Steam Next Fest w dniach od 9 do 16 czerwca dostępne będzie otwarte demo, oferujące skoncentrowane spojrzenie na jedną z głównych funkcji gry: masowe bitwy oblężnicze z udziałem setek graczy. Ta faza testowa nie tylko oceni zainteresowanie społeczności, ale także posłuży jako test warunków skrajnych dla infrastruktury serwerowej gry. Jak dotąd nie ogłoszono oficjalnej ceny ani daty premiery.