Wii U mogło być komercyjną klapą, ale to nie powstrzymało go przed staniem się kolekcjonerskim https://fandomwire.com/hold-on-to-your-legacy-nintendo-wii-u-because-us-copyright-office-just-turned-it-into-a-rare-collectible/nawet jeśli było to niezamierzone. Niemniej jednak, ze wszystkich rzeczy, które mogą pójść nie tak z Wii U, zepsuty GamePad jest dość wysoko na liście, a gdy GamePad przestanie działać, Wii U jest prawie bezużyteczne.
Niektóre gry będą działać bez niego, ale lista ta jest krótka, a biorąc pod uwagę, że nigdy nie było opcji zakupu zamiennika ani od Nintendo, ani od strony trzeciej, pozostaje tylko rynek wtórny.
Na szczęście, jeśli posiadają Państwo Wii U z zepsutym GamePadem, lub nawet jeśli działa on prawidłowo i chcą Państwo zachować go w takim stanie, istnieje teraz alternatywa open source.
Vanilla jest klonem oprogramowania Wii U GamePad dla szeregu urządzeń, w tym Raspberry Pi, Steam Deck i Android. W dużej mierze zależy od niskopoziomowego dostępu do sprzętu Wi-Fi, a na stronie znajduje się obszerna lista obsługiwanych i nieobsługiwanych urządzeń bezprzewodowych. W chwili obecnej ROG Ally i Ally X(dostępne na Amazon) nie są obsługiwane ze względu na kartę bezprzewodową MediaTek MT7922 w tych urządzeniach, ale miejmy nadzieję, że nie pozostanie tak długo.
Podobnie, istnieje wersja dla Nintendo Switch, ale wymaga ona poprawki oprogramowania układowego Broadcom lub zewnętrznego adaptera Wi-Fi, co prawdopodobnie wymaga również zmodyfikowanego Switcha. Będzie ona jednak działać na wielu laptopach z systemem Linux (Windows również się pojawi), o ile obsługiwany jest sprzęt Wi-Fi.
Biorąc pod uwagę zamkniętą naturę sprzętu Nintendo, inżynieria wsteczna protokołu jest sporym osiągnięciem, zarówno przedłużającym żywotność Wii U dla osób z uszkodzonymi GamePadami, jak i dającym szerszej społeczności opcje utrzymania Wii U w służbie (pomimo najlepszych wysiłków Nintendo w celu zabić).