Europejscy klienci mogą już zamawiać e-Transportera DoKa Volkswagena. Elektryczny pickup bazuje na podwoziu furgonetki Ford E-Transit.
DoKa z płaską platformą stanowi znaczące odejście od bardziej estetycznego ID.Buzz. DoKa jest jednak odpowiednim wołem roboczym do transportu zarówno załogi, jak i narzędzi, dzięki dobrze wyprofilowanemu łóżku.
DoKa Volkswagena ma rozstaw osi wynoszący 3500 mm (138 cali) i długość pojazdu wynoszącą 5613 mm (221 cali). Dzięki krótszej masce ma dużą skrzynię ładunkową o ładowności do 785 kg (1730 funtów). Zdolność holowania jest przyzwoita dla wielu scenariuszy roboczych i wynosi 2000 kg.
Wewnątrz kabiny, elektryczny DoKa może pomieścić do sześciu dorosłych osób jednocześnie.
Jeśli chodzi o osiągi, układ napędowy DoKa generuje do 210 kW (280 KM)/415 Nm (306 lb-ft). Chociaż nie ma oficjalnego potwierdzenia, ciężarówka prawdopodobnie wykorzystuje ten sam akumulator o pojemności 64 kWh, co van Ford E-Transit. Klienci mogą spodziewać się do 280 km (175 mil) zasięgu między ładowaniami w oparciu o szacunki WLTP i czasy ładowania wynoszące około 30 minut od 10 do 80 procent za pomocą szybkich ładowarek DC.
Volkswagen DoKa jest dostępny do zamówienia w cenie od 52 208 euro (około 60 500 USD) przed VAT i dostosowaniem.