Helldivers 2 może i jest jedną z największych gier na rynku, ale ma też sporo problemów. W rzeczywistości, od czasu premiery gry, jej gracze narzekali na problemy z wydajnością na wszystkich platformach. Ostatnia duża aktualizacja również spowodowała więcej problemówmikael Eriksson, dyrektor gry, przedstawił aktualne informacje na temat tego, jak radzą sobie z tą sytuacją.
Według Erikssona, ostatnia duża aktualizacja spowodowała więcej problemów niż spodziewał się zespół, zwłaszcza z wydajnością gry na różnych platformach. Problemy te wpłynęły na rozgrywkę dużej liczby graczy, a społeczność nie wstydziła się dzielić opiniami w sieci.
"Po ostatniej dużej aktualizacji, Into the Unjust, doświadczyliśmy więcej problemów, niż się spodziewaliśmy. Gracze to odczuli, my to odczuliśmy i powiedziałbym, że opinie, które otrzymaliśmy, były bardzo uzasadnione"
Eriksson przyznał, że krytyka ze strony graczy jest całkowicie uzasadniona. Powiedział, że zespół wysłuchał skarg i zgodził się, że gra nie jest na poziomie stabilności, którego oczekują. W rzeczywistości Arrowhead zdecydowało się opóźnić niektóre z przyszłych aktualizacji zawartości, ponieważ chce najpierw skupić się na zwiększeniu stabilności gry.
"Mogę powiedzieć, że traktujemy to bardzo poważnie i skupiamy się teraz znacznie bardziej na rozwiązywaniu tych problemów, aby upewnić się, że tego rodzaju rzeczy się nie powtórzą" Kontynuował: "Podjęliśmy decyzję o przesunięciu niektórych naszych treści i przyszłych aktualizacji nieco dalej, podczas gdy zajmujemy się tymi rzeczami, aby upewnić się, że możemy doprowadzić grę do bardziej stabilnego stanu"
Wyjaśnił również, że nie wszystkie problemy są takie same. Niektóre problemy, takie jak mniejsze błędy i usterki, można szybko naprawić za pomocą drobnych poprawek. Jednak większe ulepszenia wydajności, takie jak zwiększenie liczby klatek na sekundę na różnych konsolach i poprawa stabilności serwerów, zajmą więcej czasu.