Techland wyposażył Dying Light: The Beast w technologię skalowania Intel XeSS 2, która obiecuje znaczącą poprawę wydajności nowej gry. Samodzielna gra, która zadebiutowała 18 września 2025 roku po zebraniu ponad miliona zamówień przedpremierowych, obsługuje teraz pakiet ulepszeń gier opartych na sztucznej inteligencji Intela.
Dla kontekstu, XeSS 2 jest odpowiedzią Intela na technologie DLSS 4 Nvidii i FSR 4 AMD. Łączy w sobie trzy kluczowe komponenty, które współpracują ze sobą w celu optymalizacji wydajności. XeSS Super Resolution zapewnia skalowanie w górę z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, XeSS Frame Generation tworzy dodatkowe klatki między renderowanymi, a XeSS Low Latency redukuje opóźnienia wejściowe, zapewniając bardziej responsywną rozgrywkę.
Oprócz Intel XeSS 2, gra obsługuje również Nvidia DLSS 4 i AMD FSR 3.1/4.0, które zapewniają graczom opcje skalowania w górę w różnych konfiguracjach sprzętowych. Należy jednak zauważyć, że XeSS 2 działa teraz z kartami graficznymi Nvidia GeForce RTX i AMD Radeon RX. Zgodnie z raportem Intela, testy na różnych systemach wykazały imponujący wzrost wydajności, z nawet 4-krotnym wzrostem liczby klatek na sekundę w obsługiwanych tytułach.
Integracja następuje w kluczowym momencie dla serii, ponieważ Dying Light: The Beast to jak dotąd najbardziej ambitne samodzielne rozszerzenie Techlandu. Pierwotnie pomyślany jako DLC do Dying Light 2: Stay Human, projekt ewoluował w pełną grę przedstawiającą transformację Kyle'a Crane'a w hybrydę bestii i człowieka po 13 latach niewoli i eksperymentów.
Co więcej, Techland, deweloper, był aktywnie zaangażowany w duże aktualizacje poprzednich tytułów z serii. Przykładowo, pięcioletnie wsparcie Techlandu dla Dying Light 2 zapewniło znaczące aktualizacje, w tym aktualizację broni palnej, ulepszoną fizykę parkour, ulepszoną mechanikę nocną z wędrującymi Volatiles oraz DLC Bloody Ties.