Dying Light: The Beast okazał się udanym powrotem do korzeni serii do korzeni serii wraz z powrotem Kyle'a Crane'a do nowej euroazjatyckiej lokacji Castor Woods. Pełne napięcia nocne cykle z hiper-świadomymi lotnikami trzymały wielu graczy w napięciu; jednak jeden zainfekowany wariant poważnie sfrustrował graczy, którzy uwielbiają przemierzać Castor Woods z zawrotną prędkością. A frustracja ta wynika z gryzoni.
Kąsacze w Dying Light: Bestia mogą z łatwością złapać gracza niezależnie od szybkości poruszania się, poziomu zaawansowania lub trudności obszaru, rzucając każdego gracza w sekcję QTE, której nie można pominąć, chyba że masz noże do rzucania.
Techland stwierdził, że tym razem zarażeni są trudniejsi do pokonania, ale nie było ostrzeżenia o niemożliwych do pominięcia QTE. W związku z opiniami społeczności, Techland potwierdził, że wprowadzi poprawki, aby powstrzymać tych nadgorliwych gryzoni, jak wspomniano w nowej aktualizacji deweloperskiej wideo opublikowanym w weekend.
Dyrektor gry Nathan Lemaire zwrócił się do fanów i przyznał, że Techland utrzyma poziom trudności gry, wprowadzając jednocześnie dozę sprawiedliwości. Lemaire stwierdził:
Dziś chciałbym porozmawiać z Państwem o naszych biterach. Jak państwo wiedzą, ich głównym odruchem jest chwytanie i choć chcemy się upewnić, że zachowamy ich agresywność, to chcemy się również upewnić, że zapewnimy sprawiedliwość w tej mechanice.
Zamierzamy dostarczyć te poprawki w jednej z naszych kolejnych poprawek. Obecnie bawimy się nią, aby upewnić się, że zachowuje jakość, którą chcielibyśmy Państwu dostarczyć, a następnie będziemy monitorować Państwa opinie. Dziękujemy za grę i do zobaczenia w Castor Woods.
Techland wyda nadchodzącą poprawkę, która ma zostać wydana wkrótce po wewnętrznych testach. Wprowadzi ona trzy podstawowe poprawki. Po pierwsze, ocalali zyskają dodatkowy okres buforowy na uwolnienie się z uścisku kąsacza przed otrzymaniem obrażeń.
Po drugie, kąsacz, który rzuci się na gracza za pomocą QTE, wyraźnie zasygnalizuje swoje zamiary za pomocą dostosowanych animacji startowych. Co nie mniej ważne, zaalarmowani bitersi będą rzadziej uciekać się do ataku chwytającego, zmniejszając prawdopodobieństwo zasadzki QTE podczas przemierzania Castor Woods.