Notebookcheck Logo

Clair Obscur: Reżyser Expedition 33 przyznaje, że jedna konkretna gra zainspirowała Sandfall do podniesienia poziomu gry

Zrzut ekranu z wywiadu z udziałem Choi Ji Won i Guillaume Broche (zdjęcie soruce: Lies of P YT)
Zrzut ekranu z wywiadu z udziałem Choi Ji Won i Guillaume Broche (zdjęcie soruce: Lies of P YT)
Lies of P od Round8 Studios mogło być kluczem do tego, że Sandfall Interactive ustawiło poprzeczkę znacznie wyżej niż początkowo planowało dla Clair Obscur: Expedition 33, zgodnie ze słowami dyrektora generalnego i reżysera.
Game Releases Gaming

niedawnym wywiadzie, dyrektor generalny i reżyser Sandfall Interactive, Guillaume Broche, ujawnił, że Lies of P firmy Round8 Studios zmusiło jego zespół do zwiększenia ambicji artystycznych podczas Clair Obscur: Expedition 33ponieważ obie gry zajmowały się podobnymi obszarami artystycznymi, inspirowanymi złotym wiekiem sztuki francuskiej, erą Belle Epoque.

Lies of P zadebiutowało w 2023 roku z duszopodobną opowieścią o Pinokiu, sprzedając się w 3 milionach egzemplarzy na całym świecie do czerwca 2025 roku. Gra pojawiła się w trakcie prac nad Expedition 33. Broche rozmawiał z reżyserem gry Lies of P, Choi Ji-won, i przyznał, że artystyczne podejście do gry sprawiło, że Sandfall ponownie ocenił rozwój Expedition 33, aby dopasować się do polerowania Lies of P.

W wywiadzie dla na kanale YouTube Lies of P broche stwierdził: "Mieliśmy ten sam sposób myślenia, na przykład Belle Epoque jest w pewnym sensie wyjątkowe, nie jest tak często eksplorowane w grach. A kiedy zagrałem w Lies of P, pomyślałem "Wow, ok, to wygląda absolutnie oszałamiająco, więc musimy najpierw podnieść poziom naszej gry"

A tak naprawdę rzeczą, która najbardziej mnie uderzyła, był Hotel Krat. Ponieważ mamy również dwór w Expedition 33, a kiedy dotarłem do Hotelu Krat, pomyślałem: "To jest dokładnie to, co mamy w naszej grze!"

Jednak więcej szczegółów pokrywało się z obiema grami, na przykład fonografy, które były rozrzucone po całym otoczeniu gry. Broche opowiedział o swoich przemyśleniach, gdy po raz pierwszy zagrał w Lies of P i dodał:

"Kiedy Lies of P wyszło, dwór, na tym etapie rozwoju, wciąż był centrum gry. Nie mieliśmy jeszcze obozu. A Hotel Krat jest centrum Lies of P i mieliśmy też gramofon, a w Hotelu Krat jest gramofon, a ja myślałem: "Ludzie pomyślą, że skopiowaliśmy!"

Broche stwierdził ponadto, że po uruchomieniu Lies of P poświęcił na to "setki godzin". Wspomniał też: "Byłem naprawdę szczęśliwy, widząc, że wygląda świetnie i że ludzie bardzo pozytywnie zareagowali na Lies of P, styl graficzny i wszystko inne, co potwierdziło, że podążamy właściwą ścieżką"

Choi pochwalił wizualne podejście Expedition 33 do epoki Belle Époque i żałował, że Round8 nie włączyło do swojej gry więcej francuskiej architektury.

Stwierdził: "Czułem, że powinniśmy być bardziej odważni w wykorzystywaniu stylów architektonicznych i kulturowych reprezentujących Belle Époque. Kiedy zobaczyłem, jak Sandfall zuchwale wykorzystał kultowe francuskie zabytki, zrujnowaną wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny i Place de la Concorde, poczułem ciągły żal, myśląc: "Powinniśmy byli być odważniejsi"."

Kup Clair Obscur: Expedition 33 na Amazon tutaj

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Clair Obscur: Reżyser Expedition 33 przyznaje, że jedna konkretna gra zainspirowała Sandfall do podniesienia poziomu gry
Rahim Amir Noorali, 2025-09-23 (Update: 2025-09-23)