Notebookcheck Logo

"Tylko 33 członków zespołu i pies" to idealny rozmiar zespołu dla Clair Obscur: Ekspedycja 33 deweloperów

Zrzut ekranu z gry Clair Obscur: Expedition 33 (źródło obrazu SteamDB)
Zrzut ekranu z gry Clair Obscur: Expedition 33 (źródło obrazu SteamDB)
Studio stojące za Clair Obscur: Expedition 33, Sandfall Interactive, podwaja liczebność mniejszego zespołu jako idealnego dla "pełnoprawnej turowej gry RPG".
Game Releases Gaming

Breakout Turn-based RPG Clair Obscur: Expedition 33francuskiego studia Sandfall Interactive nie ma obecnie planów skalowania swojego zespołu pomimo oszałamiającego sukcesu gry w branży gier wideo. Gra, wydana w kwietniu, zdołała sprzedać się w liczbie 3,3 miliona sztuk do maja 2025 roku, co zostało oficjalnie potwierdzone przez studio na jego oficjalnym koncie X. Nie uwzględnia to jednak znacznej liczby graczy korzystających z usługi subskrypcji Xbox Game Pass.

W wywiadzie dla Automation, dyrektor ds. technologii i główny programista Tom Guillermin opowiedział o monumentalnym sukcesie studia i o tym, co sprawia, że zespół działa: "Myślę, że na razie wolałbym pracować jako mały zespół. Nie jestem pewien, jak duży byłby idealny zespół, ale jeśli chodzi o tworzenie pełnoprawnej turowej gry RPG, uważam, że zespół, który mamy teraz, jest odpowiedniej wielkości"

Uszczuplona skala ich działalności rezonowała z dyrektorem generalnym i kreatywnym studia, Guillaume Broche. Według CEO, im mniejsze studio, tym większa wydajność. W jego własnych słowach:

"Mieliśmy pięć osób pracujących nad środowiskami, dwie nad fabułą. Myślę, że około trzech do sześciu osób pracowało nad filmami. Muzyką zajmowały się cztery osoby" Podsumowując, wewnętrzny zespół składał się z 30-40 członków, podczas gdy zewnętrzni partnerzy zajmowali się kontrolą jakości, marketingiem i lokalizacją. Napisy końcowe wskazują jednak, że setki ról, takich jak animacja i przechwytywanie wydajności, zostały zlecone na zewnątrz.

Niewielki wewnętrzny zespół z rolami zleconymi na zewnątrz to model hybrydowy, który pozwolił Sandfall wybić się znacznie ponad swoją wagę, dostarczając obecnie uznaną przez krytyków nowoczesną turową grę RPG, która otrzymała nawet pochwały od luminarzy gier wideo, w tym takich jak Hideo Kojima. Według reżysera Death Stranding 2: On the Beach:"Mają tylko 33 członków zespołu i psa. To mój ideał, gdy tworzę coś z zespołem"

Broche stwierdził jednak, że sukces zespołu wynika z rygorystycznego procesu rekrutacji, który przedkłada surowy talent nad wcześniejsze doświadczenie sezonowe. W wywiadzie Broche skomentował dalej: "Przeprowadziliśmy ponad 200 rozmów kwalifikacyjnych, aby zebrać pierwszych członków zespołu"

Aby uświadomić sobie, jak nowy był zespół w branży, artysta VFX studia i projektant postaci byli świeżo upieczonymi absolwentami college'u. Co więcej, piękna ścieżka dźwiękowa gry została opracowana przez utalentowanego artystę, Loriena Testarda, który został wybrany z SoundCloud przez Sandfall.

Broche skomentował dalej: "Ponieważ mieli bardzo małe doświadczenie w pracy, nie mieli też wielu istniejących wyobrażeń o tym, jak powinna wyglądać praca, co moim zdaniem jest dobrą rzeczą, ponieważ udało im się dostosować do naszego specyficznego stylu pracy"

Sukces Sandfall w branży nastawionej na wydajność i ogromne budżety, z rozległymi zespołami, mówi wiele. Na razie Sandfall utrzymuje wysokie ambicje pomimo niewielkiej liczby pracowników. To tylko pokazuje, że zgrana załoga lub małe, ale pełne pasji studio może wstrząsnąć branżą gier, jeśli tylko obiera właściwy kierunek i ma odpowiednią wizję.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > "Tylko 33 członków zespołu i pies" to idealny rozmiar zespołu dla Clair Obscur: Ekspedycja 33 deweloperów
Rahim Amir Noorali, 2025-08- 3 (Update: 2025-08- 3)