Dongfeng Motor połączył swoje submarki eπ (Yipai), Fengshen i Nano w nową spółkę zależną o nazwie Dongfeng eπ Technology, co zostało ujawnione podczas strategicznego wydarzenia w Wuhan. Reorganizacja ustanawia dwa filary: Dongfeng eπ dla zaawansowanych technologicznie pojazdów napędzanych nową energią oraz Dongfeng Fengshen dla bardziej konwencjonalnych pojazdów z silnikami spalinowymi i hybrydowymi.
Spółka zależna planuje wprowadzić swoje pierwsze pojazdy elektryczne na baterie półprzewodnikowe na 2026. Wykorzystując chemię krzemowo-węglową i wysokoniklową ze stałymi elektrolitami, pakiet został zaprojektowany z myślą o większej gęstości energii i stabilności termicznej, z przewidywanym zasięgiem ponad 1000 km (≈ 620 mil) na jednym ładowaniu.
Platforma elektryczna nowej generacji działająca przy napięciu ponad 1000 V i wyposażona w moduł zasilania z węglika krzemu o napięciu 1700 V będzie obsługiwać szczytową szybkość ładowania 12C i silnik o prędkości 30 000 obr / min. Dongfeng równolegle opracowuje "dwumegawatowe" rozwiązanie szybkiego ładowania, które może uzupełnić około 450 km (≈ 280 mil) zasięgu w pięć minut. Pierwszy pojazd produkcyjny w tej architekturze ma pojawić się w 2026 roku.
Produkty są podzielone na dwie serie. Seria Mainstream Technology (Nano 01, Nano 06, eπ 007 i eπ 008) skierowana jest do młodszych, zorientowanych na technologię nabywców. Seria Smart Premium, opracowana wspólnie z Huawei, zadebiutuje w 2026 roku jako pełnowymiarowy SUV z systemem HarmonyOS 5 i pakietem wspomagania kierowcy QianKun ADS 4.
Dongfeng Fengshen skoncentruje się na małych i średnich pojazdach, obiecując co najmniej dwie premiery lub odświeżenia rocznie i dziesięć modeli do 2028 roku. Równolegle, Dongfeng eπ Technology zamierza wprowadzić na rynek ponad 30 modeli eksportowych i zbudować globalną sieć detaliczną liczącą 2000 sklepów do 2027 roku.
Źródło(a)
CarNewsChina (w języku angielskim)