Notebookcheck Logo

Chiński producent samochodów Dongfeng wyznacza cel na 2026 r. dla półprzewodnikowych pojazdów elektrycznych

Technologia Dongfeng eπ: połączenie eπ, Fengshen i Nano w celu stworzenia półprzewodnikowych pojazdów elektrycznych o zasięgu 1000 km (źródło zdjęcia: Dongfeng)
Technologia Dongfeng eπ: połączenie eπ, Fengshen i Nano w celu stworzenia półprzewodnikowych pojazdów elektrycznych o zasięgu 1000 km (źródło zdjęcia: Dongfeng)
Do 2026 r. Dongfeng Motor zamierza wprowadzić na rynek pojazdy elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi o zasięgu 1000 km na platformie krzemowo-węglowej 1000 V obsługującej ładowanie 12C. Producent samochodów niedawno połączył swoje marki eπ, Fengshen i Nano w Dongfeng eπ Technology, nową spółkę zależną skoncentrowaną na zaawansowanych technologicznie pojazdach elektrycznych i hybrydach ICE
Chinese Tech E-Mobility

Dongfeng Motor połączył swoje submarki eπ (Yipai), Fengshen i Nano w nową spółkę zależną o nazwie Dongfeng eπ Technology, co zostało ujawnione podczas strategicznego wydarzenia w Wuhan. Reorganizacja ustanawia dwa filary: Dongfeng eπ dla zaawansowanych technologicznie pojazdów napędzanych nową energią oraz Dongfeng Fengshen dla bardziej konwencjonalnych pojazdów z silnikami spalinowymi i hybrydowymi.

Spółka zależna planuje wprowadzić swoje pierwsze pojazdy elektryczne na baterie półprzewodnikowe na 2026. Wykorzystując chemię krzemowo-węglową i wysokoniklową ze stałymi elektrolitami, pakiet został zaprojektowany z myślą o większej gęstości energii i stabilności termicznej, z przewidywanym zasięgiem ponad 1000 km (≈ 620 mil) na jednym ładowaniu.

Platforma elektryczna nowej generacji działająca przy napięciu ponad 1000 V i wyposażona w moduł zasilania z węglika krzemu o napięciu 1700 V będzie obsługiwać szczytową szybkość ładowania 12C i silnik o prędkości 30 000 obr / min. Dongfeng równolegle opracowuje "dwumegawatowe" rozwiązanie szybkiego ładowania, które może uzupełnić około 450 km (≈ 280 mil) zasięgu w pięć minut. Pierwszy pojazd produkcyjny w tej architekturze ma pojawić się w 2026 roku.

Produkty są podzielone na dwie serie. Seria Mainstream Technology (Nano 01, Nano 06, eπ 007 i eπ 008) skierowana jest do młodszych, zorientowanych na technologię nabywców. Seria Smart Premium, opracowana wspólnie z Huawei, zadebiutuje w 2026 roku jako pełnowymiarowy SUV z systemem HarmonyOS 5 i pakietem wspomagania kierowcy QianKun ADS 4.

Dongfeng Fengshen skoncentruje się na małych i średnich pojazdach, obiecując co najmniej dwie premiery lub odświeżenia rocznie i dziesięć modeli do 2028 roku. Równolegle, Dongfeng eπ Technology zamierza wprowadzić na rynek ponad 30 modeli eksportowych i zbudować globalną sieć detaliczną liczącą 2000 sklepów do 2027 roku.

Źródło(a)

CarNewsChina (w języku angielskim)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Chiński producent samochodów Dongfeng wyznacza cel na 2026 r. dla półprzewodnikowych pojazdów elektrycznych
Nathan Ali, 2025-08- 5 (Update: 2025-08- 5)