Chevrolet wybrał The Quail, zlot sportów motorowych w Monterey w Kalifornii, aby zaprezentować dwie nowe koncepcje Corvette - drogową Corvette CX i torową Corvette CX.R Vision Gran Turismo (VGT) - pozycjonując je raczej jako wzorce projektowe niż pojazdy produkcyjne. Według dyrektora wykonawczego Chevroleta ds. projektowania Phila Zaka, para ta pozwoliła zespołom projektowym odejść od "ograniczeń pojazdów produkcyjnych i uwolnić swoją kreatywność", wyznaczając kierunek projektowania przyszłych Corvette.
Na pierwszy rzut oka koncepcyjna Corvette CX jest w każdym calu Corvette - długa, niska i agresywna, z klasycznymi elementami, takimi jak wysunięty do przodu nos, charakterystyczne dwuelementowe tylne światła i linia dachu poniżej 41 cali. Jedno spojrzenie na otwierany do przodu daszek w stylu myśliwca jasno pokazuje, że nie jest to pojazd retro.
Kokpit jest wykończony tkaniną balistyczną Inferno Red, wysokiej jakości skórą silikonową i kutym włóknem węglowym, nadając ton wnętrzu skoncentrowanemu zarówno na dramatyzmie, jak i zaangażowaniu kierowcy. Cyfrowa przednia szyba przekształca przednią szybę w wciągający wyświetlacz przestrzenny z danymi o osiągach w czasie rzeczywistym, a główne elementy sterujące są zintegrowane z kierownicą, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi.
Pod wyrzeźbionym nadwoziem CX debiutuje system wentylatorów próżniowych, który zasysa powietrze przez otwarte sekcje nadwozia, aby wygenerować znaczną siłę docisku i precyzyjnie dostroić równowagę aerodynamiczną w czasie rzeczywistym. Zarówno przedni dyfuzor, jak i tylne skrzydło są aktywne, reagując na polecenia kierowcy, podczas gdy widoczne elementy strukturalne i wahacze zawieszenia o profilu skrzydła są ukształtowane w celu zmniejszenia siły nośnej.
Napęd jest w pełni elektryczny: cztery silniki (po jednym na koło) dostarczają ponad 2000 KM z napędem na wszystkie koła i wektorowaniem momentu obrotowego na cztery koła. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 90 kWh znajduje się w podwoziu, aby obniżyć środek ciężkości i zoptymalizować rozkład masy.
Jeśli CX jest drogowym samochodem przyszłości Corvette, to Corvette CX.R Vision Gran Turismo jest jego alter ego na tor wyścigowy - i dla graczy Gran Turismo 7. W kultowych żółto-czarnych barwach Corvette Racing, CX.R VGT zwiększa agresję dzięki dodatkowym oponom aerodynamicznym, niższej wysokości jazdy i jeszcze mniejszej masie. W kokpicie zrezygnowano z turystycznych wykończeń na rzecz lekkiego, surowego włókna węglowego i piankowych wkładek owiniętych zamszem, a powiększone poduszki na ramiona i zagłówki zapewniają dodatkowe wsparcie dla ekstremalnych obciążeń, które samochód ma generować.
Układ napędowy łączy moc elektryczną i spalinową. Umieszczony pośrodku 2,0-litrowy silnik DOHC twin-turbo V8 o mocy 900 KM i prędkości obrotowej 15 000 obr/min jest połączony z trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 2000 KM. Silnik V8 napędza tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej i odnawialnego e-paliwa, podczas gdy trzy silniki elektryczne - po jednym na każdym przednim kole i trzeci zintegrowany ze skrzynią biegów - dodają natychmiastowy moment obrotowy, zapewniając napęd na wszystkie koła i wybuchowe przyspieszenie.
Te koncepcje nie są jedynie wizytówkami. Współpracując z inżynierami Chevroleta, zespół projektantów opracował szczegółowe plany podwozia, układów napędowych i systemów aerodynamicznych obu pojazdów. We współpracy z Polyphony Digital, Corvette CX i CX.R VGT będą dostępne w grze Gran Turismo 7 jeszcze w tym miesiącu, oferując entuzjastom praktyczny podgląd przyszłego języka projektowania Chevroleta Corvette.