Nowa bateria półprzewodnikowa opracowana przez jednego z głównych chińskich producentów samochodów przeszła krytyczne testy wydajności i bezpieczeństwa i znajduje się obecnie w pilotażowym trybie produkcji.
Pierwsza generacja baterii półprzewodnikowych firmy Dongfeng oferuje gęstość energii na poziomie 350 Wh/kg, co może wydawać się dalekie od teoretycznego szczytu technologii wynoszącego 500 Wh/kg, ale najwyraźniej jest wystarczająco stabilne i opłacalne, aby wejść do masowej produkcji w 2026 roku. Prawdopodobnie ma to większe znaczenie dla ustalenia rentowności akumulatorów półprzewodnikowych do układów napędowych pojazdów elektrycznych niż pogoń za najlepszymi specyfikacjami z prototypami w laboratorium.
Według firmy Dongfeng, jej pierwsza bateria półprzewodnikowa pozwoli na zasięg pojazdu elektrycznego wynoszący 1000 km, jednocześnie mieszcząc się na powierzchni obecnych baterii z ciekłym elektrolitem. Liczba ta jest najprawdopodobniej obliczana na podstawie chińskiego cyklu CLTC, który jest o około jedną trzecią mniej rygorystyczny niż szacunki EPA, więc równoważna liczba w USA wynosiłaby ponad 400 mil na jednym ładowaniu w rzeczywistych scenariuszach.
Baterie półprzewodnikowe mają jednak wiele innych zalet poza wyższą gęstością energii. Są bezpieczniejsze dzięki brakowi lotnego ciekłego elektrolitu, mogą być ładowane szybciej i zachowują swoją pojemność znacznie lepiej w ekstremalnych temperaturach. W przypadku baterii półprzewodnikowej Dongfeng, która ma wejść do masowej produkcji w przyszłym roku, test w niskich temperaturach wykazał zachowanie 72% pojemności w temperaturze -30°C (-22 stopni Fahrenheita). To o 20% więcej niż w przypadku zwykłych baterii litowych z ciekłymi elektrolitami, co czyni je odpowiednimi do samochodów elektrycznych w zimnym klimacie.
Nowa bateria półprzewodnikowa przeszła również test wysokotemperaturowy lub tak zwany test gorącej skrzynki i była w stanie bezpiecznie wytrzymać temperatury do 170 ° C (338 stopni Fahrenheita), znacznie wyższe niż wymagane 130 ° C.
Dongfeng twierdzi, że pracuje również nad wersją baterii półprzewodnikowej do szybkiego ładowania, która będzie w stanie wykorzystać ładowarki o mocy 2 MW, a także nad baterią półprzewodnikową, która zbliży ją do teoretycznej gęstości energii 500 Wh/kg technologii opartej na siarczkach, choć jej produkcja spodziewana jest dopiero po 2027 roku. To właśnie wtedy inni główni gracze, tacy jak CATLsamsung, czy Toyotaobiecali wprowadzić na rynek pojazdy z prawdziwymi akumulatorami półprzewodnikowymi.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon



