Shawn Layden, były prezes i przewodniczący Sony Interactive Entertainment America, rozmawiał z The Ringer i wygłosił kilka zjadliwych uwag na temat obecnego nacisku Sony na gry z obsługą na żywo. Powiedział: "Dla mnie gra z obsługą na żywo nie jest tak naprawdę grą. To powtarzalne urządzenie do angażowania akcji"
Pod koniec swojej kadencji jako szef PlayStation Studios, zezwolił również na Helldivers 2 w 2019 roku, który odniósł ogromny sukces na PlayStation i PC. Wciąż jednak nie owijał w bawełnę, jeśli chodzi o zwrot Sony w kierunku usług na żywo.
W wywiadzie powiedział, że prawdziwe gry potrzebują "trzech rzeczy" Te trzy rzeczy to historia, postać i świat. W przeciwieństwie do tego, nazwał tytuły usług na żywo jako wymagające jedynie "powtarzalnej akcji, którą większość ludzi może ogarnąć, zdolności do komunikowania się w tym świecie z innymi podobnie myślącymi ludźmi i chęci robienia tego raz za razem"
Layden dodał również, że fiksacja Sony na projektach usług na żywo to "syreni zew", który od lat "zniewala" kadrę kierowniczą. Wyjaśnił: "To jak miraż na szczycie wydmy. Dążą Państwo do niego. Nie może Pan tam dotrzeć. A jeśli już tam dotrzesz, to i tak nikt nie chce grać w to, co przyniosłeś na imprezę"
Layden złożył te oświadczenia, gdy PlayStation kontynuuje swoje wysiłki w gatunku usług na żywo, zmiana, która była agresywnie realizowana pod rządami byłego dyrektora generalnego Jima Ryana.
W 2022 roku Jim Ryan ogłosił, że Sony planuje uruchomić 12 nowych gier z usługami na żywo do 2026 roku. Sony anulowało jednak osiem z tych tytułów. Te anulowane projekty usług na żywo obejmują najbardziej ambitny projekt usług na żywo Sony, The Last of Us Online, grę God of War z usługą na żywo, Horizon MMO, Twisted Metal oraz niezapowiedziane projekty Bend Studio i Bluepoint Games.
Najbardziej godnym uwagi tytułem live-service, który spotkał się z powszechnym negatywnym odbiorem, był PlayStation and Firewalk Studios Concord, którego stworzenie kosztowało 400 milionów dolarów i który osiągnął szczytową liczbę około 697 jednoczesnych graczy na Steam, zanim został zamknięty po dwóch tygodniach.
Jedynym wyjątkiem w katalogu PlayStation był Helldivers 2, który pozostaje jedną z najpopularniejszych gier PlayStation na PC i Xbox i sprzedał się w ponad 19 milionów kopii na wszystkich platformach.
Kup Helldivers 2 na Amazon





