Notebookcheck Logo

Były szef PlayStation krytykuje usługi Sony na żywo jako "powtarzalne urządzenie angażujące w akcję

Zdjęcie byłego prezesa i przewodniczącego Sony Interactive Entertainment America, Shawna Laydena (źródło zdjęcia: X)
Zdjęcie byłego prezesa i przewodniczącego Sony Interactive Entertainment America, Shawna Laydena (źródło zdjęcia: X)
Shawn Layden, były prezes Sony Interactive Entertainment America, powiedział The Ringer, że postrzega tytuły z usługami na żywo jako "powtarzalne urządzenie do angażowania akcji", argumentując, że prawdziwe gry wymagają historii, postaci i świata, a nie zapętlonej mechaniki zaangażowania zaprojektowanej, aby utrzymać graczy w napięciu.
Game Releases Gaming

Shawn Layden, były prezes i przewodniczący Sony Interactive Entertainment America, rozmawiał z The Ringer i wygłosił kilka zjadliwych uwag na temat obecnego nacisku Sony na gry z obsługą na żywo. Powiedział: "Dla mnie gra z obsługą na żywo nie jest tak naprawdę grą. To powtarzalne urządzenie do angażowania akcji"

Pod koniec swojej kadencji jako szef PlayStation Studios, zezwolił również na Helldivers 2 w 2019 roku, który odniósł ogromny sukces na PlayStation i PC. Wciąż jednak nie owijał w bawełnę, jeśli chodzi o zwrot Sony w kierunku usług na żywo.

W wywiadzie powiedział, że prawdziwe gry potrzebują "trzech rzeczy" Te trzy rzeczy to historia, postać i świat. W przeciwieństwie do tego, nazwał tytuły usług na żywo jako wymagające jedynie "powtarzalnej akcji, którą większość ludzi może ogarnąć, zdolności do komunikowania się w tym świecie z innymi podobnie myślącymi ludźmi i chęci robienia tego raz za razem"

Layden dodał również, że fiksacja Sony na projektach usług na żywo to "syreni zew", który od lat "zniewala" kadrę kierowniczą. Wyjaśnił: "To jak miraż na szczycie wydmy. Dążą Państwo do niego. Nie może Pan tam dotrzeć. A jeśli już tam dotrzesz, to i tak nikt nie chce grać w to, co przyniosłeś na imprezę"

Layden złożył te oświadczenia, gdy PlayStation kontynuuje swoje wysiłki w gatunku usług na żywo, zmiana, która była agresywnie realizowana pod rządami byłego dyrektora generalnego Jima Ryana.

W 2022 roku Jim Ryan ogłosił, że Sony planuje uruchomić 12 nowych gier z usługami na żywo do 2026 roku. Sony anulowało jednak osiem z tych tytułów. Te anulowane projekty usług na żywo obejmują najbardziej ambitny projekt usług na żywo Sony, The Last of Us Online, grę God of War z usługą na żywo, Horizon MMO, Twisted Metal oraz niezapowiedziane projekty Bend Studio i Bluepoint Games.

Najbardziej godnym uwagi tytułem live-service, który spotkał się z powszechnym negatywnym odbiorem, był PlayStation and Firewalk Studios Concord, którego stworzenie kosztowało 400 milionów dolarów i który osiągnął szczytową liczbę około 697 jednoczesnych graczy na Steam, zanim został zamknięty po dwóch tygodniach.

Jedynym wyjątkiem w katalogu PlayStation był Helldivers 2, który pozostaje jedną z najpopularniejszych gier PlayStation na PC i Xbox i sprzedał się w ponad 19 milionów kopii na wszystkich platformach.

Kup Helldivers 2 na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Były szef PlayStation krytykuje usługi Sony na żywo jako "powtarzalne urządzenie angażujące w akcję
Rahim Amir Noorali, 2025-10-27 (Update: 2025-10-27)