Notebookcheck Logo

Bezstratne skalowanie sprawia, że Elden Ring na Lenovo Legion Go S z systemem SteamOS osiąga od 40 do 75 klatek na sekundę przy 18 W mocy

Lenovo Legion Go S handheld z grą Cyberpunk 2077 (źródło obrazu: Notebookcheck)
Lenovo Legion Go S handheld z grą Cyberpunk 2077 (źródło obrazu: Notebookcheck)
Bezstratne skalowanie okazuje się być ogromnym ulepszeniem dla komputerów przenośnych z systemem SteamOS. Już i tak potężny procesor Ryzen Z1 Extreme w Lenovo Legion Go S może teraz podobno zapewnić prawie dwukrotnie większą liczbę klatek na sekundę przy tej samej mocy dzięki wtyczce.
AMD Handheld Gaming Benchmark Linux / Unix

Niedawny test przeprowadzony przez YouTubera ETA PRIME pokazuje, w jaki sposób Lenovo Legion Go S (obecnie 729 USD na Amazon) znacznie zyskuje na bezstratnym skalowaniu, zewnętrznym narzędziu do generowania klatek, które zwiększa liczbę klatek na sekundę w grach bez natywnego wsparcia. Film prezentuje Handheld z systemem SteamOS z grami takimi jak EldenRing i Oblivion Remastered przy znacznie wyższej liczbie klatek na sekundę.

Testowany w filmie Legion Go S posiada 8-calowy wyświetlacz IPS o zmiennej częstotliwości odświeżania 120 Hz, w połączeniu z 32 GB pamięci RAM i 8-rdzeniowym, 16-wątkowym procesorem Ryzen Z1 Extreme. Ten wariant SteamOS różni się od wersji z systemem Windows z procesorem Ryzen Z2 Go APU którą recenzowaliśmy wcześniej, choć znaczna część konstrukcji sprzętowej została przeniesiona.

W tamtym czasie podkreślaliśmy wygodne powierzchnie chwytne, stabilną jakość wykonania i wysokiej jakości wrażenie dużego 8-calowego panelu, elementy, które nadal wyróżniają Legion Go S. Jeśli chcą Państwo bliżej przyjrzeć się konstrukcji i ergonomii, mogą Państwo zagłębić się w naszą pełną recenzję modelu Windows lub obejrzeć również wideo.

Lenovo Legion Go S handheld z interfejsem SteamOS wyświetlającym wiele gier (Źródło obrazu: ETA PRIME via YouTube)
Lenovo Legion Go S handheld z interfejsem SteamOS wyświetlającym wiele gier (Źródło obrazu: ETA PRIME via YouTube)

W testach wydajności, ETA PRIME zauważyła, że Elden Ring przy wysokich ustawieniach 900p zarządzał około 40-50 FPS przy 18 W TDP. Jednak po włączeniu bezstratnego skalowania, liczba klatek na sekundę poprawiła się, osiągając średnio od 70 do 80 FPS.

Tymczasem Oblivion Remastered, bez generowania klatek, początkowo zapewniał średnio 40 FPS przy średnich ustawieniach 900p. Po włączeniu FSR, liczba klatek na sekundę skoczyła do 60 FPS, ale od czasu do czasu spadała do 55 FPS lub poniżej. Gdy ETA PRIME włączyła bezstratne skalowanie 2x, gra działała płynnie, oscylując wokół 70 FPS, a nawet osiągając 80 FPS w niektórych obszarach.

Główna idea bezstratnego skalowania pozostaje prosta: ma na celu poprawę wydajności przy niższym zużyciu energii, wydłużając w ten sposób żywotność baterii handheldów i czyniąc je znacznie bardziej wydajnymi maszynami, gdy ludzie są w ruchu.

ETA PRIME dokładniej opisuje działanie Lossless Scaling na Lenovo Legion Go S z systemem SteamOS, więc proszę obejrzeć cały film poniżej. Testują w nim również bezstratne skalowanie w Cyberpunk 2077, napotykając pewne problemy z ghostingiem, ale lepiej zrozumieją to Państwo sami.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Bezstratne skalowanie sprawia, że Elden Ring na Lenovo Legion Go S z systemem SteamOS osiąga od 40 do 75 klatek na sekundę przy 18 W mocy
Anmol Dubey, 2025-08-19 (Update: 2025-08-19)