Notebookcheck

Apple: przesadzony marketing?

Firma Apple została pozwana o wprowadzający w błąd marketing telefonów iPhone.
Sylwester Cyba,

Pierwsze, co trzeba napisać to to, że reklama telefonów od zawsze jest kontrowersyjna. Nagminnie zdarzają się choćby podmiany zdjęć na takie robione profesjonalnym sprzętem (lustrzanką a nie telefonem). Jako ciekawostkę przytaczam to, o czym mowa we wstępie.

Chodzi konkretnie o reklamę telefonów Phone X i iPhone X Max zachęcającą do zamówienia ich w przedsprzedaży. Jedna z klientek w USA poczuła się oszukana i pozwała firmę Apple o wprowadzanie w błąd. Wspomniana reklama w sprytny sposób ukrywała faktyczną konstrukcję urządzenia. Czarne tło sprawiało, że można było ocenić telefon nie takim, jakim jest on faktycznie po rozpakowaniu z kartonu.

Innymi słowy, można było nie zauważyć, że w górnym rogu jest zaokrąglenie. Klientka zresztą podała kolejny argument - że firma Apple nie powinna w tym miejscu liczyć dostępnych pikseli (prawdopodobnie chodzi o róg kanciasty wobec zaokrąglonego). Cały czas mowa o tym, co było prezentowane na oficjalnych zdjęciach i obrazkach będących częścią przekazu marketingowego.

Wyżej opisany problem (czarne tło tapety a budowa telefonu) był już zgłaszany wcześniej, w sierpniu 2018 roku, przez komentatorów analizujących pierwsze dostępne materiały marketingowe (jeszcze nieoficjalne i zamieszczone w sieci przed premierą telefonów).

Źródło: [H]ardOCP

#optional DFP tag ol_midmainframe2
#optional DFP tag ol_midmainframe3

» skomentuj na forum «

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2018 12 > Apple: przesadzony marketing?
Sylwester Cyba, 2018-12-16 (Update: 2018-12-16)