Notebookcheck Logo

Akumulator LFP Tesla Model Y o ponad 600-kilometrowym zasięgu zaprezentowany przez dostawcę VW

Akumulator L600 zapewnia zasięg 600 mil (zdjęcie: Gotion)
Akumulator L600 zapewnia zasięg 600 mil (zdjęcie: Gotion)
Fabryka Gotion w Michigan może być przeznaczona dla nowo zaprezentowanego ogniwa LMFP o gęstości energii 240 Wh/kg, które pozwoliłoby na 600-milowy zasięg na jednym ładowaniu. Mogłyby one ostatecznie trafić do Tesli lub innych amerykańskich producentów samochodów, ponieważ fabryka dostarczałaby baterie LFP "dużej firmie motoryzacyjnej notowanej na giełdzie w Stanach Zjednoczonych".
E-Mobility

Kiedy jeden z 10 największych na świecie producentów baterii Gotion ogłosił plany budowy gigantycznej fabryki w Michigan, która będzie produkować ogniwa LFP typu używanego w podstawowym Tesla Model Y lub Model 3, ich specyfikacje nie były do końca jasne. Gotion powiedział wtedy tylko, że zakład docelowo będzie oferował 200 GWh pojemności w okresie 5 lat i że współpracuje z "dużą notowaną na giełdzie firmą motoryzacyjną w USA" w zakresie "bazy produkcyjnej baterii".

Teraz jednak Gotion ogłosił, że jego badania i rozwój ogniw LFP z dodatkiem manganu - tak zwanej technologii LMFP - zaowocowały ogniwami o gęstości energii 240 Wh/kg, które wejdą do masowej produkcji w przyszłym roku. Ogniwa L600 LMFP zostałyby umieszczone w pakiecie baterii Astroinno o ogólnej gęstości 190 Wh/kg. Jest to mniej więcej tyle, ile oferują obecnie przeciętne trójskładnikowe akumulatory EV z drogim niklem i kobaltem, a Gotion twierdzi, że nowe ogniwa LMFP mogą zasilać pojazdy elektryczne o zasięgu 1000 km (626 mil).

Chociaż prawdopodobnie zostało to przetestowane na zbyt hojnym standardzie CLTC, którego szacunkowy ETA może być nawet o jedną trzecią krótszy, to nadal jest to bardzo imponujące dla pakietu z tańszą i wszechobecną technologią fosforanową. Mogłoby to na przykład pozwolić na ponad 400-kilometrowy zasięg z podstawowej baterii Tesli Model 3 i być może taki sam zasięg dla nadchodzącego 53 kWh Modelu 2, biorąc pod uwagę, że może być o około 30% lżejszy.

Nie jest jeszcze jasne, czy fabryka w Michigan o wartości 2,36 mld USD będzie produkować nowe ogniwa LMFP Gotion, czy też będą one przeznaczone dla pojazdów Tesli, biorąc pod uwagę, że VW ma duży udział w Gotion. Ramy czasowe na 2024 r. zbiegłyby się z rzekomą premierą Modelu 2 latem przyszłego rokua Tesla będzie potrzebować do tego mnóstwa niedrogich akumulatorów LFP.

Ważne jest jednak to, że wydaje się, że jest to pierwszy przypadek ogłoszenia baterii fosforanowej o gęstości energii zbliżonej do drogich ogniw niklowych. Największy na świecie dostawca akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL ma również ogniwa fosforanowe z manganem, które nazywa baterią M3P, o której krążą plotki dla Modelu Yjednak oferują one niższą gęstość - 210 Wh/kg - niż ogłoszona przez Gotion.

Pobierz ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Zestaw akumulatorów LMFP firmy Gotion
Zestaw akumulatorów LMFP firmy Gotion

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > Akumulator LFP Tesla Model Y o ponad 600-kilometrowym zasięgu zaprezentowany przez dostawcę VW
Daniel Zlatev, 2023-05-27 (Update: 2023-05-27)