BitCraft Online to sandbox MMO osadzony w ogromnym otwartym świecie, który gracze mogą kształtować według własnych upodobań za pomocą zaawansowanego systemu terraformowania. Po raz pierwszy informowaliśmy o tym nowym dodatku do sceny MMORPG w marcu. Zamiast koncentrować się na walce PvP lub ciężkich zadaniach, gra koncentruje się na budowaniu świata - pozwalając graczom przekierowywać rzeki, spłaszczać góry i budować całe miasta. Oferuje również dwanaście profesji ze szczegółowym postępem, elementy przetrwania, takie jak żerowanie i efekty pogodowe, a także ekonomię sterowaną przez gracza. Wszystko odbywa się w jednym, współdzielonym, trwałym świecie bez podziału na serwery.
Ambitny projekt MMO wkracza właśnie w kluczową fazę. Od 29 maja na Steamie dostępny jest darmowy podgląd rozgrywki, który pozwala graczom zapoznać się z BitCraft Online. Wersja próbna ma na celu zebranie opinii i pomoc w dopracowaniu gry przed jej oficjalną premierą w ramach wczesnego dostępu 20 czerwca 2025 roku. Deweloper Clockwork Labs korzysta z okazji, aby dopracować podstawowe systemy i odpowiedzieć na obawy społeczności przed szerszym wdrożeniem.
Wyboisty początek
Społeczność Reddit w dużej mierze skrytykowała obecną zapowiedź BitCraft Online. Podczas gdy niektórzy użytkownicy chwalą podstawową koncepcję i widzą potencjał w wolniejszym tempie - szczególnie atrakcyjnym dla zwykłych graczy - większość opinii koncentruje się na kwestiach technicznych. Częste rozłączenia, awarie i słaba wydajność to częste skargi, nawet od osób korzystających z wysokiej klasy sprzętu.
Wielu graczy wyraziło również frustrację z powodu sterowania typu "wskaż i kliknij", zastanawiając się, dlaczego gra nie wykorzystuje bardziej znanego ruchu WASD typowego dla gatunku. Co więcej, tempo rozgrywki wydaje się niektórym powolne, a wykonanie wielu czynności w grze zajmuje kilka minut, co sprawia, że rozgrywka wydaje się nużąca i powolna.
Głównym celem zapowiedzi jest zebranie opinii na temat rozgrywki i zidentyfikowanie błędów. Mając to na uwadze, deweloperzy prawdopodobnie poważnie potraktują krytykę społeczności i skupią się na poprawie wydajności, dopracowaniu sterowania i usprawnieniu tempa rozgrywki w tygodniach poprzedzających premierę w ramach wczesnego dostępu.
Bezpłatna wersja próbna do 16 czerwca
Gracze wciąż mogą wypróbować BitCraft Online za darmo do 16 czerwca 2025 roku. Podczas gdy gra będzie darmowa w momencie pełnej premiery, wczesny dostęp wymaga jednorazowej płatności w wysokości około 30 USD. Podczas obecnego okresu przedpremierowego postacie mogą awansować do 10 poziomu, ale postępy nie zostaną przeniesione - po zakończeniu testu wszystkie dane zostaną usunięte.