Crosswind to darmowa piracka gra przygodowa, która łączy w sobie elementy survivalu, RPG i MMO. Rozgrywająca się w alternatywnej erze piratów gracze wcielają się w rolę osieroconego kapitana, który odbudowuje załogę, dowodzi statkami i walczy z mrocznymi siłami. Spodziewaj się połączenia eksploracji, craftingu i bitew lądowo-morskich z epickimi starciami z bossami.
Gra przyjmuje inne podejście do formuły MMO. Zamiast ogromnego, współdzielonego świata wypełnionego setkami graczy, każdy kapitan rozpoczyna w prywatnej instancji - podobnie jak w grach takich jak Valheim lub Enshrouded. Światy te można eksplorować solo lub w kooperacji z przyjaciółmi. Tradycyjne funkcje MMO, takie jak wojny frakcji, rajdy, wydarzenia światowe i strefy PvP, są opcjonalne i przeznaczone głównie dla graczy szukających dodatkowych wyzwań.
System walkiw Crosswind wyłamuje się z norm gatunku. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier MMO, takich jak World of Warcraft czy Final Fantasy XIV, które wykorzystują celowanie w zakładkach i automatycznie wyzwalane umiejętności, Crosswind skłania się ku podejściu bardziej podobnemu do Souls. Gracze angażują się w mieszankę walki wręcz i dystansowej, w której kluczową rolę odgrywają mechaniki takie jak uniki, parowanie i przedmioty wzmacniające. Pierwsze spojrzenie na to można zobaczyć w klipie z rozgrywki przedstawiającym pierwszego bossa gry, "Bosmana", potężnego brutala, który strzeże swojego terenu za pomocą materiałów wybuchowych i wymachuje złamanym masztem statku jak maczugą.
Mieszane opinie na Reddit
Aby towarzyszyć wydaniu nowego klipu z rozgrywki, deweloperzy udostępnili post na subreddicie r/MMORPGoferując więcej informacji na temat gry. Reakcja była mieszana, ale ogólnie pozytywna. Wielu użytkowników chwaliło wciągającą piracką oprawę gry i było mile zaskoczonych zarówno prezentacją, jak i zaangażowaniem twórców. Ambitny cel stworzenia samodzielnego pirackiego MMO został dobrze przyjęty. Mechanika walki, różnorodność broni i elementy fabularne wzbudziły prawdziwe zainteresowanie, co widać w wielu szczegółowych pytaniach społeczności.
Jednocześnie pojawiły się pewne obawy. Użycie terminu "MMO" wywołało debatę, ponieważ Crosswind koncentruje się na prywatnych światach z opcjonalnymi funkcjami online. Kilku użytkowników zasugerowało, że bardziej trafne byłoby reklamowanie gry jako "kooperacyjnej gry survivalowej z elementami MMO" Inni wyrażali obawy o potencjalne limity graczy na instancję. Ponadto niektórzy użytkownicy uważali, że zachowanie AI bossa wroga "Bosun" wydaje się zbyt uproszczone i przewidywalne.
"Już wkrótce"
Crosswind nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery, ale na swojej stronie Steam widnieje już jako "Coming soon", co daje nadzieję na premierę jeszcze w tym roku. Wczesne testy gry już się odbyły, a przyszli kapitanowie piratów mogą dodać grę do swojej listy życzeń już teraz.
Źródło(a)
YouTube / Crosswind