Notebookcheck Logo

YouTuber testuje aktualizację macOS 26 Tahoe do gier, gdy Cyberpunk 2077 osiąga 60 FPS na MacBooku Pro M1 Max z MetalFX

Cyberpunk 2077 działający na macOS 26 Tahoe z włączoną interpolacją klatek MetalFX na MacBooku Pro M1 Max. (Źródło obrazu: Blendlogic Tech na YouTube)
Cyberpunk 2077 działający na macOS 26 Tahoe z włączoną interpolacją klatek MetalFX na MacBooku Pro M1 Max. (Źródło obrazu: Blendlogic Tech na YouTube)
Pewien YouTuber zademonstrował Cyberpunk 2077 działający w niemal 60 FPS na MacBooku Pro M1 Max z macOS 26 Tahoe, wykorzystując nowe funkcje skalowania i generowania klatek w Metal 4.
Apple MacBook Laptop / Notebook Gaming Benchmark

Jeden z YouTuberów przetestował grę Cyberpunk 2077 na MacBooku Pro M1 Max z systemem macOS 26 Tahoe w wersji beta, zgłaszając stałą liczbę klatek na sekundę oscylującą wokół 60 FPS, możliwą dzięki skalowaniu MetalFX i interpolacji klatek. Nowa aktualizacja wprowadza również dedykowaną aplikację Gry, przeprojektowany tryb gry w celu lepszej alokacji zasobów oraz ulepszenia całego systemu mające na celu zapewnienie lepszej wydajności w grach niż wcześniej.

Materiał udostępniony przez kanał YouTube Blendlogic Tech pokazuje Cyberpunk 2077 uruchomiony przez CrossOver. Gra, znana z tego, że jest notorycznie wymagająca dla sprzętu PC, podobno osiągnęła 55-60 FPS z włączonym trybem MetalFX Performance. W trybie jakości, liczba klatek na sekundę spadła nieznacznie do około 45 FPS, z poprawioną wiernością wizualną. Test został przeprowadzony na MacBooku Pro M1 Max z 32-rdzeniowym procesorem graficznym i 64 GB zunifikowanej pamięci.

Jeśli zastanawiają się Państwo, w jaki sposób funkcje GPU Nvidii działają na Apple Silicon, oto jak konfiguracja działa w tym konkretnym teście. Cyberpunk 2077 nie działa natywnie na macOS. Zamiast tego jest wykonywany przez CrossOver, warstwę kompatybilności, która pozwala niektórym grom Windows działać na komputerach Mac.

Gra jest renderowana przy użyciu frameworka Metal 4 Apple, wprowadzonego wraz z systemem macOS 26 Tahoektóry wprowadza takie funkcje jak MetalFX Upscaling i nową wbudowaną technikę generowania klatek. Podczas gdy Apple nie korzysta już z procesorów graficznych Nvidii lub AMD, te nowe dodatki mają na celu zaoferowanie podobnych korzyści poprzez wykorzystanie możliwości Applewłasnego zintegrowanego GPU i zunifikowanego systemu pamięci.

YouTuber stwierdził również, że hałas wentylatorów i temperatura były pod kontrolą, co jest zwykle częstym problemem podczas uruchamiania intensywnych gier na dowolnym laptopie. Proszę pamiętać, że nie jest to jeszcze wydajność na poziomie natywnym, ponieważ Cyberpunk 2077 ma pojawić się w App Store jeszcze w tym roku z oficjalnym wsparciem dla Apple Silicon. Model MacBooka Pro użyty w tym teście, zasilany przez układ M1 Max, jest dostępny na Amazon.

system macOS 26 jest obecnie w fazie deweloperskiej beta i ma zostać udostępniony jeszcze w tym roku dla obsługiwanych komputerów Mac - głównie tych z krzemem Apple.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > YouTuber testuje aktualizację macOS 26 Tahoe do gier, gdy Cyberpunk 2077 osiąga 60 FPS na MacBooku Pro M1 Max z MetalFX
Anmol Dubey, 2025-06-11 (Update: 2025-06-12)