YouTube informuje już widzów, jakie są najciekawsze fragmenty filmu, gdy przewijają oś czasu. Teraz, korzystając z Gemini, zidentyfikuje te momenty i umieści reklamę tuż po nich. Reklamy w filmach na YouTube nie są niczym nowym, a użytkownicy mogą wykupić subskrypcję YouTube Premium, aby korzystać z nich bez reklam, ale dzięki temu nowemu rozwiązaniu reklamy będą umieszczane tam, gdzie widzowie są najbardziej zaangażowani.
Podczas ostatniego wydarzenia Brandcast 2025 z okazji 20. urodzin YouTube, firma ogłosiła coś, co nazywa "Peak Points" Jest to nowy produkt zbudowany z Gemini, który zasadniczo identyfikuje momenty w filmach, w których widzowie są najbardziej zaangażowani, zwane momentami "szczytowymi", i umieszcza reklamę zaraz po nich. Krótki opis wideo pokazuje szczytowy lub docelowy moment z "oknem reklamowym" zidentyfikowanym przez sztuczną inteligencję tuż po nim.
Większość filmów na YouTube, które były oglądane wiele razy, ma falę, którą można zobaczyć po najechaniu kursorem na oś czasu. Wysokie punkty lub szczyty w tych falach sugerują, że widzowie albo przeskakują do tego konkretnego punktu w filmie, albo opuszczają film zaraz po nim.
Ten ruch ma pomóc twórcom i markom dotrzeć do odbiorców we właściwym czasie. Nie jest jasne, kiedy ten nowy produkt zostanie wdrożony. Rozwój ten może być dobrym lub złym doświadczeniem w zależności od tego, jak zostanie wdrożony. Z tego, co widać na krótkim filmie, reklamy nie będą przerywać szczytowych momentów, ale pojawią się zaraz po nich. Obecnie reklamy czasami pojawiają się w szczytowych momentach, co staje się irytujące, więc może to być mile widziana zmiana. Jeśli jednak te spoty reklamowe określone przez sztuczną inteligencję pojawią się jako dodatek do już posypanych reklam, może to być gorsze doświadczenie.