Xiaomi wkrótce będzie sprzedawać w Europie znacznie więcej niż telefony i urządzenia elektroniczne. Firma, która "niedawno" rozpoczęła produkcję pojazdów elektrycznych, zakończyła eksperymentalną rejestrację samochodu w Niemczech przed wprowadzeniem go na kontynent w 2027 roku.
Prezes firmy William Lu opublikował na Weibo zdjęcie SU7 Ultra dostrzegającego niemiecką tablicę rejestracyjną. Dodał, że testowo jeździł elektrycznym sedanem w Monachium w Niemczech.
Na tablicy rejestracyjnej widnieje oznaczenie "M SU7088E", które wskazuje na nazwę modelu.
Lu ujawnił wcześniej w tym roku, że ramię EV jego firmy, Xiaomi EV, planuje eksportować samochody do 2027 roku. Stwierdził również, że wyruszy w osobistą podróż po krajach europejskich, aby ocenić chińską sprzedaż pojazdów elektrycznych.
Plan ekspansji został potwierdzony kilka miesięcy później przez założyciela i dyrektora generalnego Xiaomi, Lei Juna. Jun powiedział jednak, że Xiaomi skupi się na rynku chińskim, zanim wyruszy poza jego granice.
Xiaomi ma ambitne plany rozszerzenia swojej działalności w zakresie pojazdów elektrycznych poza Chiny po bajkowym wejściu w przestrzeń e-mobilności. Jej najnowszy pojazd elektryczny, SUV YU7, wstrząsnął światem motoryzacji, zbierając ponad 200 000 rezerwacji zaledwie kilka minut po premierze na lokalnym rynku.
SU7 również osiągnął wyniki przekraczające oczekiwania, sprzedając ponad 20 000 sztuk miesięcznie. Samochód został wprowadzony na rynek w marcu 2024 roku i pozycjonowany jako konkurent Tesli Model 3. Jest na tyle popularny, że klienci muszą czekać na niego nawet 41 tygodni.
Xiaomi prowadzi jedną fabrykę o wydajności 150 000 sztuk rocznie w Pekinie, z planami rozbudowy.