Jaguar zaprzestał produkcji swoich poprzednich modeli i pracuje nad trzema nowymi samochodami elektrycznymi, które według Motor1mają być wprowadzane na rynek sukcesywnie od 2026 roku. Pierwszym z nich będzie czterodrzwiowy elektryczny sedan z czterema pojedynczymi siedzeniami. Później pojawi się większy luksusowy sedan i SUV. Podstawą techniczną będzie nowa platforma JEA, która umożliwia zasięg do 430 mil (692 km) i może ładować się do 200 mil (322 km) w 15 minut. Jaguar nie ujawnił jeszcze pojemności baterii, ale obserwatorzy szacują, że będzie to ponad 100 kWh.
Wyłączność zamiast wysokiej sprzedaży
Brandon Baldassari, szef Jaguar USA, powiedział Motor1 o planowanej reorientacji Jaguara:
"Dlatego chce podwoić średnią cenę transakcyjną z 65 000 USD do 130 000 USD, gdy czterodrzwiowy gran tourer zadebiutuje w przyszłym roku"
Wyjaśnił, że Jaguar nie dąży do wysokiej sprzedaży, ale raczej chce dotrzeć do zamożnej klienteli z ekskluzywnymi modelami. Jeśli chodzi o dystrybucję, marka zamierza korzystać z sieci dealerskiej Land Rovera, która ma już doświadczenie w segmencie aut z wyższej półki cenowej.
Baldassari wyjaśnia:
"Sprzedajemy to za pośrednictwem dealerów [Jaguar-Land Rover], którzy sprzedają Range Rovery za 200 000 dolarów przez cały dzień" - powiedział Baldassari w rozmowie z Motor1. "Znają tego klienta i wiedzą, jak go traktować. Rozumieją tego klienta"
Nowe pozycjonowanie w segmencie premium
Dla Jaguara planowana strategia cenowa stanowi wyraźne odejście od dotychczasowego pozycjonowania w segmencie premium. Zamiast wysokich wyników sprzedaży, marka skupi się na ekskluzywności. Według Baldassariego, każdy model powinien być "specjalnym wydarzeniem" na drodze.
"To będą rzadkie egzemplarze - kiedy je Państwo zobaczą, będzie to specjalna okazja"
Jednocześnie ogłosił, że liczba lokalizacji dealerów zostanie zmniejszona, ponieważ wielkość sprzedaży znacznie się zmniejszy.
Jaguar jest częścią indyjskiego koncernu Tata Group
Jaguar Land Rover (JLR) od lat jest częścią indyjskiej grupy Tata, która zapewnia wsparcie finansowe dla ambitnej transformacji. Niedawno opublikowany zwiastun wideo (patrz poniżej) przyszłej tożsamości marki koncentruje się mniej na konkretnych modelach, a bardziej na awangardowej prezentacji.
Przejście na mobilność elektryczną i przejście do segmentu luksusowego
Biorąc pod uwagę wzrost cen Jaguara, marka nie tylko kończy przejście na mobilność elektryczną, ale także przejście do segmentu luksusowego. To, czy ta strategia opłaci się w dłuższej perspektywie, stanie się jasne po wprowadzeniu na rynek pierwszego nowego elektrycznego sedana