Stardew Valley właśnie stało się najwyżej ocenianą grą Steam wszechczasów, oto kto jest na drugim i trzecim miejscu

Stardew Valley, które jest obecnie dostępne na w ramach wyprzedaży Steam za 7,49 USDjest obecnie najwyżej ocenianą grą na Steam, zgodnie z danymi Steam250, platformy, która agreguje wyniki recenzji użytkowników z cyfrowego sklepu Valve. Niezależny symulator rolnictwa, stworzony przez Erica "ConcernedApe" Barone, znajduje się obecnie na szczycie listy Top 250 Steam, wyprzedzając długoletnich faworytów Portal 2 i Terraria.
Lista Steam250 klasyfikuje gry przy użyciu ważonej formuły, która uwzględnia zarówno procent pozytywnych recenzji, jak i całkowitą liczbę recenzji. Według stanu na 2025 lipca, Stardew Valley uzyskało ogólną ocenę 8,87, z 98% pozytywnych recenzji od 899 986 użytkowników. Dla porównania, Portal 2 zajmuje drugie miejsce z 99% pozytywnych recenzji, ale z mniejszej puli 436 665 użytkowników. Terraria znajduje się na trzecim miejscu z 97% pozytywnych opinii z 1,42 miliona recenzji.
Pierwotnie wydana w 2016 roku gra Stardew Valley utrzymała silną i aktywną społeczność. Na Reddicie kamień milowy wywołał falę uznania dla emocjonalnego rezonansu gry. Użytkownik dhusk napisał: "Myślę, że w dzisiejszym świecie nie jest zaskoczeniem, że gra o przynależności, akceptacji i ciężkiej pracy stała się tak popularna. Wszystko to wydaje się być poza zasięgiem, gdy tak wielu zmaga się z codziennymi trudnościami"
Serious-Landscape568 odpowiedział: "Absolutnie się zgadzam, jest coś wyjątkowego w tym, jak SDV nagradza nie tylko pieniądze, ale także społeczność i życzliwość. W czasach, gdy wielu czuje się bezsilnych, to naprawdę rezonuje"
Ten emocjonalny wpływ nie jest przypadkowy. Jak powiedział Eric Barone w jednym z wywiadów: "To całe życie tworzenia rzeczy" Stworzył Stardew Valley całkowicie samodzielnie, "kodując, rysując, tworząc muzykę i pisząc" przez cztery lata.
Wiele wyborów odzwierciedlało jego wartości. Usunął rzeź zwierząt, ponieważ "nie pasowało to do tego, co chciałem osiągnąć." Otoczenie gry czerpało z jego północno-zachodnich korzeni Pacyfiku: "Poczucie tej natury jest we mnie głęboko zakorzenione"
"Jeśli chce pan hodować 300 królików, to może pan" - powiedział Barone, podkreślając otwartość gry. "Myślę, że każdy chce poczuć, że przynależy... to był mój sposób na zrobienie tego" Ta szczerość nadal rezonuje z graczami na całym świecie. Jeśli są Państwo fanami gry i chcą dowiedzieć się, co działo się za kulisami, mogą Państwo obejrzeć cały wywiad poniżej.