Notebookcheck Logo

Wydawca Resident Evil Requiem komentuje rolę generatywnej sztucznej inteligencji w grach Capcomu

Baner Resident Evil Requiem z Leonem (źródło obrazu: zrzut ekranu, Resident Evil YouTube z poprawkami)
Baner Resident Evil Requiem z Leonem (źródło obrazu: zrzut ekranu, Resident Evil YouTube z poprawkami)
Dla niektórych fanów Resident Evil widok obrazów SI jest straszniejszy niż jakiekolwiek potwory. W nowym wywiadzie dyrektor wykonawczy Capcom zapowiedział, w jaki sposób narzędzia te wpłyną na nadchodzące tytuły. Wcześniej dyrektor techniczny zatwierdził wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do burzy mózgów przy projektowaniu obiektów.
Console Desktop AI Gaming

Z obawami, że generatywna sztuczna inteligencja zdominuje proces tworzenia gier, każda nowa odsłona jest poddawana szczegółowej analizie. Resident Evil Requiem nie jest wyjątkiem, a Capcom wcześniej sugerował, że może przyjąć tę technologię. Dyrektor wykonawczy Jun Takeuchi wyjaśnił teraz, czy wydawca jest skłonny dać narzędziom AI kreatywną kontrolę.

Miejsce sztucznej inteligencji w serii Resident Evil

Takeuchi był producentem kilku gier z serii Gier z serii Resident Evil w tym piątej i siódmej części. Teraz, mając większy nadzór w Capcom, niedawno usiadł do wywiadu z Nikkei Entertainment! Project Umbrella w mediach społecznościowych udostępnił przetłumaczone podsumowanie dyskusji. Wiele pytań dotyczy przyszłości survival horror survival horror.

Zapytany o narzędzia AI, Takeuchi wyjaśnił, w jaki sposób mogą one skrócić czas tworzenia. Okazują się nieocenione przy debugowaniu, a także mogą skutecznie poprawić jakość wizualną scen. Mimo to dyrektor ostrzega, że technologia nie zastępuje ludzi w studiach Capcom. Niemniej jednak artyści coraz częściej uważają ją za nieocenioną podczas procesu twórczego.

Fani mogą nadal uważać najnowsze oświadczenia za niejednoznaczne. Niektórzy gracze obawiają się generycznych zasobów generowanych maszynowo pojawiających się w tytułach AAA. W wywiadzie ze stycznia 2025 roku, dyrektor techniczny Kazuki Abe wydawał się bardziej otwarty na nie jako sposób na przyspieszenie projektowania gier.

Jak sztuczna inteligencja jest już czynnikiem w Resident Evil

W artykule Google Cloud Japan opublikowanym przez IGNabe ujawnił, że deweloperzy Capcom wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia "setek tysięcy unikalnych pomysłów" Opracował on system, który opiera się na modelach takich jak Gemini Pro i Imagen do wypełniania środowisk w grze. Dane wyjściowe mogą obejmować typowe obiekty, takie jak telewizory, które wymagają żmudnej pracy artystów.

Wydawca nie zlecił jeszcze narzędziom wymyślania nowych postaci lub pisania narracji. Niemniej jednak, gry takie jak Arc Raiders i Call of Duty: Black Ops 7 już zatrudniają AI do podkładania głosu lub grafiki. Niewykluczone, że technologia ta będzie miała więcej swobody w nadchodzących grach z serii Resident Evil.

Data premiery Resident Evil Requiem została ustalona na 27 lutego 2026 roku. Jun Takeuchi podkreślił również, że preferuje więcej Remake'ów RE . Ponowne wprowadzenie tych tytułów pozwoli nowszym graczom doświadczyć głównych wpisów później bez poczucia zagubienia. Wraz ze wzrostem produkcji, firma bez wątpienia będzie w większym stopniu opierać się na sztucznej inteligencji.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Wydawca Resident Evil Requiem komentuje rolę generatywnej sztucznej inteligencji w grach Capcomu
Adam Corsetti, 2025-12-17 (Update: 2025-12-17)