Notebookcheck Logo

Anulowany port Resident Evil Game Boy Color pojawił się ponownie w niemal kompletnym stanie

Zrzut ekranu z anulowanego portu Resident Evil na Game Boy Color (źródło obrazu: Games That Weren't)
Zrzut ekranu z anulowanego portu Resident Evil na Game Boy Color (źródło obrazu: Games That Weren't)
Prawie kompletna wersja długo anulowanego portu Resident Evil Game Boy Color pojawiła się ponownie, oferując fanom rzadkie spojrzenie na ambitną próbę HotGen i Fluid Studios odtworzenia klasycznego survival horroru PlayStation na handheld Nintendo. Ukończona w 98% wersja, zaprezentowana przez stronę Games That Weren't, zawiera wrogów z późnej fazy gry, zakończenia i większość podstawowych mechanik, rzucając jednocześnie światło na tajemnicze anulowanie projektu na żądanie Capcom w 2000 roku.
Game Releases Gaming Retro

W samą porę na Święta Bożego Narodzenia, fani ResidentEvil mogli otrzymać zaskakujący wczesny prezent ze świata zaginionych gier wideo. Dla tych, którzy nie wiedzieli, Resident Evil miał otrzymać port Game Boy Colour, który najwyraźniej został anulowany w ostatniej chwili.

Strona zajmująca się konserwacją gier wideo, Games That Weren'tudostępniła podgląd ostatecznej wersji anulowanego portu gry Resident Evil na konsolę Game Boy Colour. Gra była podobno tworzona pod koniec lat 90. przez HotGen Studios.

Wygląda na to, że ostateczna wersja Resident Evil Game Boy Colour jest ukończona w około 98%. Zawiera wrogów takich jak Tyrant i sekwencje końcowe, które były wcześniej niedostępne we wcześniejszych prototypach.

PortResident Evil na Game Boya był bez wątpienia ambitnym przedsięwzięciem, mającym na celu przeniesienie kultowego klasyka PlayStation ze stałymi kątami kamery, wstępnie renderowanymi obrazami tła, sterowaniem czołgami i survival horrorem na przenośną konsolę do gier Nintendo.

HotGen współpracowało wówczas z Fluid Studios, aby skrupulatnie odtworzyć rezydencję Spencerów przy użyciu skalowanych duszków 2D, próbując stworzyć iluzję wymuszonej perspektywy. Reszta gry zachowała większość oryginalnych dialogów, zagadek i fabuły. Jednak aktorstwo głosowe nie wchodziło w grę w przypadku Game Boya, więc zostało zastąpione tekstem wyświetlanym na ekranie.

Anulowanie gry było tajemnicą. Producent Jon Oldham powiedział wiele lat temu: "Fergus McGovern, który był moim dobrym przyjacielem, zwrócił się do mnie z propozycją zrobienia Resident Evil na Game Boya. Fluid Studios, wraz z Nigelem Speightem, opracowało całą grę w 3D. Najwyraźniej Mikami powiedział, że nie da się tego zrobić i nie pozwolił na jej ukończenie. Wszyscy otrzymaliśmy zapłatę, ale gra nigdy nie ujrzała światła dziennego"

Nigel Speight również podzielił się swoimi doświadczeniami i powiedział: "Jeśli dobrze pamiętam, powiedziałbym, że gra była ukończona w około 75-85%. Pierwotnie gra miała stanowić około 35% oryginalnej wersji na PlayStation, a my zamierzaliśmy wydłużyć fabułę, aby ponownie wykorzystać pokoje"

Frith, który dostarczył kompilację 98%, podzielił się tą samą historią, stwierdzając, że "oryginalny twórca Resident Evil" nie uważał, że Game Boy Colour jest wystarczająco dobry dla serii.

Najwcześniejsza znana wersja została znaleziona w 2011 roku. Jej niekompletność sprawiła jednak, że nie dało się w nią grać. Ostateczna wersja jest jednak znacznie bliższa stanowi gry, w którym Capcom anulował projekt w 2000 roku.

Jak dotąd, pierwsi testerzy donoszą o ukończeniu kampanii Jill Valentine od początku do końca. Inni zgłaszali anomalie, takie jak nieograniczona amunicja i błędy uniemożliwiające graczom łączenie ziół i zapisywanie plików, które ulegają uszkodzeniu po wielokrotnym użyciu.

Kup Resident Evil Requiem Deluxe Edition na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Anulowany port Resident Evil Game Boy Color pojawił się ponownie w niemal kompletnym stanie
Rahim Amir Noorali, 2025-12-21 (Update: 2025-12-21)