Square Enix Holdings Co. Ltd (TYO: 9684) opublikowała 8 sierpnia 2025 r. mieszane wyniki finansowe za poprzedni kwartał, prezentując mieszankę wyższych zysków przy odbudowujących się marżach, ale niższych przychodach, jeśli chodzi o dział gier wideo.
"Podsegment gier HD" Square Enix, na który składają się gry na konsole i komputery PC, odnotował oszałamiający wzrost zysków operacyjnych o 1900% w pierwszym kwartale roku obrotowego 2026, który trwał od kwietnia do czerwca 2025 roku. Wzrost ten pokazuje wzrost z 0,05 mld jenów do 1 mld jenów, czyli około 6,765 mln USD.
Square Enix opublikowało swój raport finansowy za pierwszy kwartał 2026 roku 8 sierpnia 2025 roku. Wzrost zysków operacyjnych można w dużej mierze przypisać zmniejszonym kosztom rozwoju i zmniejszonym wydatkom na reklamę w porównaniu z tym samym okresem w 1. kwartale roku obrotowego 2025. Sprzedaż netto w podsegmencie gier HD spadła jednak do 8,9 mld jenów w porównaniu z 12,3 mld jenów rok do roku.
Kierownictwo firmy stwierdziło, że poprawa marży wynika z lżejszych planów wydawniczych w przeciwieństwie do intensywnych kampanii promocyjnych, jak to miało miejsce wcześniej w przypadku serii Kingdom Hearts. Sprzedaż netto Square Enix spadła jednak o 15,2% do 59,275 mld jenów, czyli około 401,3 mln dolarów, podczas gdy dochód operacyjny spadł o 16,8% do 9,018 mld jenów.
Jednak szerszy segment rozrywki cyfrowej, który obejmuje gry HD, tytuły mobilne i gry MMO, takie jak Final Fantasy XIV, odnotował sprzedaż netto w wysokości 32,9 mld jenów, co oznacza gwałtowny spadek z 43,9 mld jenów w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ponadto dochód operacyjny spadł o 16,5% do 8,1 mld jenów. W podsegmencie MMO sprzedaż spadła do 9,6 mld jenów z 12,5 mld jenów, a zyski spadły do 3,6 mld jenów przed rozszerzeniem Dawntrail do FFXIV , które weszło w fazę wczesnego dostępu 28 czerwca 2025 roku.
Z drugiej strony, gry przeglądarkowe na urządzenia mobilne i PC odnotowały lepsze dni pod względem zysków, ponieważ dochód operacyjny wzrósł do 3,3 mld jenów z poprzednich 3 mld jenów, dzięki zróżnicowanym metodom płatności. Całkowita sprzedaż jednostkowa na nośnikach fizycznych i cyfrowych wyniosła 4,01 miliona, co oznacza spadek w porównaniu z 4,39 miliona w poprzednim roku.
Pomimo tych niepowodzeń, akcje Square Enix wzrosły o 78,74% od początku roku, zamykając się na poziomie około 74,79 USD za akcję w wyniku publikacji raportu o wynikach finansowych. Inwestorzy oczekują obecnie, że w całym roku prognozowana sprzedaż netto wyniesie 280 mld jenów, a zysk operacyjny 41 mld jenów.
Wyniki te pojawiają się w związku z planem restrukturyzacji "Square Enix Reboots and Awakens", 36-miesięcznym przedsięwzięciem, które rozpoczęło się w zeszłym roku w celu wygładzenia cykli rozwoju, nadania priorytetu mniejszej liczbie gier, ale wyższej jakości, oraz skupienia się na wydaniach wieloplatformowych, zamiast koncentrowania się na wyłączności PlayStation.