Notebookcheck Logo

Współtwórca Halo potępia EA za pominięcie twórców z Ridgeline Games przy przyznawaniu kredytów na Battlefield 6

Zrzut ekranu z Battlefield 6 uruchomionego na PC (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z Battlefield 6 uruchomionego na PC (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Marcus Lehto, współtwórca Halo i były dyrektor gry w nieistniejącej już firmie EA Ridgeline Games, publicznie skrytykował EA po tym, jak liczni współpracownicy Ridgeline w Battlefield 6 zostali pominięci lub zdegradowani do krótkiego podziękowania, publikując poprawioną nieoficjalną listę pominiętych nazwisk na LinkedIn.
Gaming Game Releases

Współtwórca serii Halo i były dyrektor artystyczny oryginalnych gier Halo w Bungie, Marcus Lehto, publicznie wyraził rozczarowanie brakiem odpowiednich podziękowań dla siebie i kilku kolegów z nieistniejącej już firmy Ridgeline Games w najnowszej odsłonie Battlefield 6.

W poście na LinkedIn z 20 października Lehto wspomniał, że wielu członków zespołu, którzy przyczynili się do wczesnego rozwoju gry, zostało pominiętych lub zdegradowanych do krótkiej sekcji "Specjalne podziękowania" na końcu, mimo że odegrali ważną rolę w tworzeniu fundamentów gry.

W poście na LinkedInlehto stwierdził: "Jestem rozczarowany faktem, że wielu moich byłych kolegów z zespołu Ridgeline Games nie zostało odpowiednio wymienionych w najnowszej wersji Battlefield 6"

Początkowo wskazał, że w sekcji kredytów brakuje pięciu osób, w tym inżynierów oprogramowania Jessiki Moore i Dana Carra, głównego artysty technicznego Rohana Knuckeya i głównego artysty postaci Andresa Naranjo. Później poprawił się i wyjaśnił, że trzy z nich zostały wymienione w innym miejscu w grze.

Aby uhonorować ich wkład, Lehto udostępnił niestandardowy obraz zawierający dziesiątki nazwisk i ról w kinematografii, projektowaniu, sztuce, animacji, inżynierii i produkcji, przedstawiając go tak, jak jego zdaniem powinny pojawić się w Battlefield 6. Podsumował w poście: "Tworzenie gier to wysiłek zespołowy, a każdy współpracownik zasługuje na uczciwe uznanie"

EA założyło Ridgeline Games w Seattle w październiku 2021 roku i mianowało Lehto dyrektorem gry, aby kierował studiem nad tytułami FPS, w szczególności kampanią do następnej gry Battlefield .

Studio zaczęło zatrudniać deweloperów w lipcu 2022 roku i współpracowało z Ripple Effect, dawniej DICE LA, w celu stworzenia narracji gry, która później stała się Battlefield 6. Lehto opuścił EA w lutym 2024 roku z własnej woli, stwierdzając, że chce odpocząć od branży, aby pomyśleć o swojej przyszłości.

Zaledwie tydzień później EA zamknęło Ridgeline Games w ramach szerszej restrukturyzacji i zwolniło około 670 pracowników, a także odeszło od przyszłych licencjonowanych IP, a niektórzy pracownicy zostali przeniesieni do Ripple Effect, aby kontynuować prace nad rozwojem trybu wieloosobowego Battlefield 6.

W tamtym czasie Lehto stwierdził, że jest "niesamowicie zdenerwowany i bardzo smutny" z powodu zamknięcia i zwolnień, dodając również, że nie ma "nic pozytywnego do powiedzenia o EA" po swoim odejściu.

Kup Battlefield 6 na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Współtwórca Halo potępia EA za pominięcie twórców z Ridgeline Games przy przyznawaniu kredytów na Battlefield 6
Rahim Amir Noorali, 2025-10-24 (Update: 2025-10-24)