Notebookcheck Logo

Główny programista ZSNES nie zdawał sobie sprawy z popularności emulatora przed rozmową kwalifikacyjną w EA

Zrzut ekranu gry Retro Endurance 8bit ze sklepu Steam (źródło obrazu: Steam)
Zrzut ekranu gry Retro Endurance 8bit ze sklepu Steam (źródło obrazu: Steam)
ZSKnight omówił ZSNES z Zopharem z Zophar's Domain, popularnej strony hostującej emulatory gier, podczas 90-minutowej sesji, która obejmowała wiele aspektów jego wkładu związanego z emulacją.
Gaming Retro

Użytkownicy komputerów PC z lat 90. mogą pamiętać czasy, gdy można było pobrać emulatory i grać w klasyczne gry na swoich komputerach osobistych. W tamtych czasach istniały dwie metody, aby to zrobić: albo użyć Nesticles, darmowego emulatora NES (Nintendo Entertainment System), który pozwalał grać w gry z lat 80-tych i wczesnych 90-tych, albo późniejszego ZSNES. Ten szybszy i znacznie lepiej zoptymalizowany emulator pozwalał na bezproblemowe granie w nowsze gry.

Te i inne emulatory były hostowane na publicznych stronach, w czasach gdy Internet był znacznie bezpieczniejszy, przynajmniej jeśli chodzi o cyfrowe powiadomienia o usunięciu. Domena Zophara była jedną z takich stron, a sam Zophar miał okazję usiąść i porozmawiać z ZSKnightem o swoim czasie spędzonym na emulatorze i później.

Po krótkiej wymianie zdań na temat różnej wymowy litery Z (Zee lub Zed), ZSKnight opowiedział Zopharowi o tym, jak to wszystko się zaczęło. "Kiedy miałem 16 lat, zacząłem uczyć się asemblera i zafascynowałem się optymalizacją, czyniąc wszystko tak szybkim, jak to tylko możliwe" - powiedział ZSKnight. Wyjaśnił, że projekt rozpoczął się, ponieważ najlepszy emulator w tamtym czasie działał z prędkością 10 klatek na sekundę i bez dźwięku, a on pomyślał, że może zrobić to lepiej.

"Zacząłem kodować wszystko w czystym asemblerze - aż do portu Windows, nie było tam ani jednej linii kodu C" - stwierdził. "Gra jest zoptymalizowana po brzegi. Kiedy zaczynałem, chciałem emulatora Super Nintendo, który mógłby grać z pełną prędkością na moim komputerze, ale tak naprawdę nie spodziewałem się, że osiągnę ten cel" - dodał skromnie. Okazało się, że jego emulator stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej używanych, choć jego twórca nie miał pojęcia, jak bardzo.

Knight często otrzymywał e-maile od ludzi dziękujących mu za tę pracę, około kilkudziesięciu dziennie, i wspominał:

Dostałem taką wskazówkę, że jest to w pewnym sensie popularne, ale naprawdę nie wiedziałem, jak bardzo". Mniej więcej w tym czasie ktoś z wydawcy skontaktował się z nim i "zapytał mnie: 'Hej, chcesz pracować dla EA?'" W miarę kontynuowania pracy z EA, zdał sobie sprawę z wpływu, jaki jego praca wywarła na jego obecnych kolegów. "Pomyślałem: 'Jasne' Poszedłem tam i każdy, kto przeprowadzał ze mną rozmowę kwalifikacyjną, znał mnie jako zsKnight. To był pierwszy raz w biurze. Wszyscy mnie tu znają i wszyscy chcą, żebym tu pracował. Jedna osoba powiedziała mi: "Och, jestem tu dzięki panu" Powiedziałbym "wow, to niesamowite".

zSKnight, po okresie spędzonym w dużych studiach, stworzył także własną grę, Retro Endurance 8-bit. Jest to kolekcja 48 8-bitowych gier, którymi można cieszyć się w lokalnym trybie wieloosobowym i różnych trybach gry, obecnie we wczesnym dostępie za 3,99 USD.

Zakup SNES Nintendo Classic Mini na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Główny programista ZSNES nie zdawał sobie sprawy z popularności emulatora przed rozmową kwalifikacyjną w EA
Rahim Amir Noorali, 2025-11- 7 (Update: 2025-11- 7)