W pełni elektryczny SUV Toyota bZ5 został uruchomiony w Chinach. Jest to wspólne przedsięwzięcie Toyoty i FAW Toyota i znajduje się pomiędzy starszymi modelami marki bZ3X i bZ4X i bZ4X.
Crossover bZ5 coupe jest zbudowany na platformie Toyota e-TNGA, z pojedynczym silnikiem o mocy szczytowej 200 W z przodu. Ma to umożliwić przyspieszenie od 0 do 50 km/h (~30 mph) w 3,4 sekundy. W ofercie znajdują się cztery poziomy wyposażenia: Joy, Pro, Pro Smart Edition i Pro (daleki zasięg). Dwie opcje baterii, obie od BYD, mają pojemność 65,28 kWh i 73,98 kWh. Pierwszy z nich ma oferować zasięg do 550 km (~ 342 mil), podczas gdy drugi jest sprzedawany jako zapewniający zasięg do 630 km (~ 391 mil). Według Toyoty, oba akumulatory Blade można naładować od 30% do 80% w mniej niż pół godziny.
Nowy Bz5 Toyoty ma 4,780 mm długości, 1,866 mm szerokości i 1,510 wysokości, z rozstawem osi 2,880 mm. Jest wyposażony w inteligentną technologię jazdy Momenta 5.0 z systemem Pilot ADAS. W związku z tym dostępne są takie funkcje, jak wspomaganie jazdy i parkowania. Ponadto droższe wersje wyposażono w czujnik LiDAR.
W Chinach cena Toyoty bZ5 zaczyna się od 129 800 CNY (~18 060 USD). Jest to stosunkowo przystępny cenowo model na tym rynku, około połowy ceny Tesli Model Y. Mówi się, że model ten będzie dostępny wyłącznie w Chinach w dającej się przewidzieć przyszłości, w przeciwieństwie do bZ4X.