Toyota zapewnia, że wodór jest źródłem energii przyszłości i twierdzi, że wykorzystała go w swoich"sprawdzonych" ogniwach paliwowych, które wytwarzają energię elektryczną poprzez mieszanie" najobfitszego" zasobu wszechświata z tlenem przez membranę wykonaną z polimerowego elektrolitu.
Ogniwa mogą mieć strukturę modułową lub"piętrową" i są wspierane w celu obsługi szerokiego zakresu zastosowań, w tym stacjonarnych źródeł energii klasy korporacyjnej poza siecią.
Obecnie można je znaleźć głównie w Toyocie Mirai z 2025 r., alternatywnej formie pojazdu elektrycznego pojazdu elektrycznego znanym jako FCEV, a także w układzie napędowym ciężkich samochodów ciężarowych klasy 8 tej marki ciężarówkiktóry najwyraźniej ukończył do tej pory 130 000 mil "rzeczywistych" testów transportowych.
Ich moc znamionowa wynosi do 85 kilowatów (kW)"bezemisyjnej mocy na żądanie" i są one najwyraźniej gotowe do wprowadzenia na rynek z Toyota Toyota Motor North America's Hydrogen Headquarters.
Firma zaprasza teraz zainteresowanych klientów dozapoznania się z jej rozwiązaniami energetycznymi nowej generacji za pośrednictwem nowej strony internetowej https://www.toyota.com/h2solutions/ od teraz.