Tesla uruchomiła swoją platformę przywoławczą Robotaxi w Austin z żartobliwą opłatą ryczałtową w wysokości 4,20 USD za przejazd, nawiązując do jednej z ulubionych liczb Elona Muska, a następnie rozszerzyła tam obszar ogrodzony i podniosła go do 6,90 USD jako kolejny żart taty.
Teraz jednak Tesla w końcu wprowadziła dynamiczne dynamiczne ceny za przejazdy robotaxi Model Y w oparciu o przejechane mile i wydaje się, że usługa będzie znacznie tańsza niż konkurencja.
Robotaxi a ceny Ubera
Podczas gdy dynamiczne ceny usług wspólnych przejazdów różnią się w zależności od miasta, przebytej odległości, pory dnia lub dostępnych pojazdów, z dotychczasowych porównań cen Robotaxi i Uber za milę wynika, że przejazdy Teslą są co najmniej o 50% tańsze.
Różnica w cenach przejazdów robotaxi i Ubera na większych dystansach jest dość znacząca. 11-milowa podróż robotaxi Model Y w Austin wyniosła na przykład na przykład 13,71 USD, czyli 1,25 USD za milę, podczas gdy 9-milowy przejazd z Uberem w tym samym obszarze wyniósł 2,08 USD, czyli około 70% więcej.
W innym, bezpośrednim przykładzie porównawczym, przejazd robotaxi kosztował 3,12 USD za tę samą odległość, podczas gdy najtańszy wariant Ubera zwrócił 7,98 USD. To ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku przejazdu bez kierowcy Modelem Y, a robotaxi Tesli również nie potrzebują napiwków.
Robotaksówki Tesli w Kalifornii nie są bez kierowcy
W Bay Area, gdzie ogrodzony obszar robotaxi rozszerzył się znacznie poza obszar Waymo, Tesla wydaje się pobierać około 2 USD za milę. To więcej niż w Austin, gdzie dzięki najnowszej aktualizacji dynamicznego cennika "krótkie grzbiety są teraz bezkosztowe", Tesla pobiera https://x.com/Tslachan/status/1950753192225984800 średnio około złotówki za milę robotaxi.
Jednym z powodów może być fakt, że Tesla nadal musi płacić za pracownika siedzącego na miejscu kierowcy, ponieważ jej zezwolenie w Kalifornii dotyczy tylko usług przewozowych, a nie pojazdów z autonomią poziomu 4, jak robotaxi Model Y są klasyfikowane w Austin.
Kalifornia ma znacznie bardziej rygorystyczne ramy regulacyjne, jeśli chodzi o w pełni autonomiczne pojazdy bez kierowcy, a Tesla spotkała się z DMV, aby ocenić, co musi złożyć, aby uzyskać takie zezwolenie. Władze Kalifornii są jednak niezdecydowane co do tak zwanych "kierowców Rodeo" Tesli, którzy testują granice jej nienadzorowanego oprogramowania do samodzielnej jazdy na drogach publicznych i ostrzegają, że naciągają zasady pozwolenia Tesli na autonomiczne pojazdy.
"Kierowcy Rodeo są przeszkoleni, aby zawsze i natychmiast interweniować, gdy uważają, że ich pojazdy mogą zachowywać się w sposób, który może stworzyć niebezpieczną sytuację dla nich samych i / lub innych użytkowników dróg" - odpowiedział https://www.politico.com/news/2025/07/30/tesla-robotaxi-permit-problems-california-00486269 Tesla. Tesla uruchomiła platformę Robotaxi w Bay Area z takim personelem bezpieczeństwa na siedzeniu kierowcy, co można zobaczyć na poniższym filmie, mimo że jej robotaxi są wyposażone w wyspecjalizowaną, nienadzorowaną gałąź oprogramowania FSD, która ich nie potrzebuje.
Będzie więcej bezpośrednich porównań Tesla Robotaxi z platformą Uber, ponieważ usługa będzie teraz rozszerzana również na inne miasta w USA:
- Palo Alto, Kalifornia
- Brooklyn, Nowy Jork
- Houston, Teksas
- Farmer's Branch, Teksas
- Tempe, Arizona
- Henderson, Nevada
- Tampa, Floryda
- Clermont, Floryda
- Miami, Floryda
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Teslaconomics,TslaChan, TeslaAI (X)