Od tych samych ludzi, którzy zrobili dziwaczne testy zderzeniowe w półciężarówce, zdobywając uznanie dla Tesli Model 3, teraz nadchodzi najbardziej dogłębna walidacja nowoczesnych systemów autonomicznej jazdy.
Ich liczba eksplodowała w Chinach w ciągu ostatnich kilku lat, a największy na świecie producent pojazdów elektrycznych BYD oferuje nawet swój system autonomicznej jazdy Eye of God za darmo we wszystkich swoich pojazdach, w przeciwieństwie do Tesli, która oferuje FSD jako opcję płatną.
Jednak system w pełni autonomicznej jazdy Tesli, niezależnie od tego, czy jest nadzorowany, czy nie, udowodnił swoją wartość w niezależnym teście, w którym zmierzył się z Xiaomi, Toyotą, Huawei i wieloma innymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS) znanych marek.
Tesla boryka się z ograniczeniami eksportu surowych danych kierowcy w Chinach i trenuje tam swoje algorytmy FSD wirtualnie, głównie na symulatorze stworzonym z publicznie dostępnych nagrań wideo i torów testowych, a nie na rzeczywistej jeździe, jak w USA. Jak mówi Elon Musk:
I tak będzie trenować przy użyciu symulatora dla pasów autobusowych w Chinach. Nawiasem mówiąc, pasy autobusowe w Chinach były największym wyzwaniem w tworzeniu FSD w Chinach, ponieważ pasy autobusowe są bardzo skomplikowane. I są dosłownie godziny w ciągu dnia, w których można tam być i nie być. A jeśli przypadkowo wjedzie Pan na pas autobusowy w niewłaściwym momencie, natychmiast otrzyma Pan automatyczny mandat. Tak więc pasy dla autobusów w Chinach to wielka sprawa. Zamierzamy więc umieścić to w naszym symulatorze, trenować nad tym. Samochód musi wiedzieć, jaka jest pora dnia, odczytać znak. Tak czy inaczej, rozwiążemy to.
Tesla najwyraźniej rozwiązała większość drażliwych kwestii związanych z jazdą w Chinach, ponieważ jej samochody zostały poddane ostatecznym testom od czasu uruchomienia tam FSD, w tym nieoznakowanych i niezabezpieczonych górskich dróg w nocy lub ruchu w godzinach szczytu w centrum miasta.
Zdały go śpiewająco, ale najnowszy niezależny test stawia je teraz w skrajnych scenariuszach bezpośrednio przeciwko niektórym z najpopularniejszych marek i modeli sprzedawanych w Chinach, w tym pojazdom z LiDAR.
Aby zaoszczędzić na napięciach, Tesla zdobyła pierwsze miejsce we wszystkich trudnych testach, które obejmowały dzieci lub dzikie zwierzęta nagle pojawiające się na drodze, inne pojazdy ścinające, place budowy i jazdę nocą, a także inne trudne sytuacje.
Testy ADAS obejmowały 36 pojazdów, 15 podnoszących na duchu scenariuszy i zaowocowały nie mniej niż 216 kolizjami, z których żadna nie dotyczyła Modelu X, nawet trudny test z dzikami, udowadniając wartość podejścia Tesli do skalowania i uczenia się wyłącznie za pomocą wizji, jeśli chodzi o systemy autonomiczne.