Notebookcheck Logo

Tesla FSD pokonuje chińskich konkurentów w niezależnych testach pomimo ograniczeń treningowych czy LiDAR-u

Xiaomi SU7 nie wypadł dobrze w teście ADAS. (Źródło zdjęcia: DCarStudio/YT)
Xiaomi SU7 nie wypadł dobrze w teście ADAS. (Źródło zdjęcia: DCarStudio/YT)
W jednym z najbardziej kompleksowych testów nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, takich jak FSD Tesli, podejście Tesli oparte wyłącznie na kamerze okazało się lepsze. Inne, w tym pojazdy z LiDAR, nie wypadły tak dobrze.
E-Mobility

Od tych samych ludzi, którzy zrobili dziwaczne testy zderzeniowe w półciężarówce, zdobywając uznanie dla Tesli Model 3, teraz nadchodzi najbardziej dogłębna walidacja nowoczesnych systemów autonomicznej jazdy.

Ich liczba eksplodowała w Chinach w ciągu ostatnich kilku lat, a największy na świecie producent pojazdów elektrycznych BYD oferuje nawet swój system autonomicznej jazdy Eye of God za darmo we wszystkich swoich pojazdach, w przeciwieństwie do Tesli, która oferuje FSD jako opcję płatną.

Jednak system w pełni autonomicznej jazdy Tesli, niezależnie od tego, czy jest nadzorowany, czy nie, udowodnił swoją wartość w niezależnym teście, w którym zmierzył się z Xiaomi, Toyotą, Huawei i wieloma innymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS) znanych marek.

Tesla boryka się z ograniczeniami eksportu surowych danych kierowcy w Chinach i trenuje tam swoje algorytmy FSD wirtualnie, głównie na symulatorze stworzonym z publicznie dostępnych nagrań wideo i torów testowych, a nie na rzeczywistej jeździe, jak w USA. Jak mówi Elon Musk:

I tak będzie trenować przy użyciu symulatora dla pasów autobusowych w Chinach. Nawiasem mówiąc, pasy autobusowe w Chinach były największym wyzwaniem w tworzeniu FSD w Chinach, ponieważ pasy autobusowe są bardzo skomplikowane. I są dosłownie godziny w ciągu dnia, w których można tam być i nie być. A jeśli przypadkowo wjedzie Pan na pas autobusowy w niewłaściwym momencie, natychmiast otrzyma Pan automatyczny mandat. Tak więc pasy dla autobusów w Chinach to wielka sprawa. Zamierzamy więc umieścić to w naszym symulatorze, trenować nad tym. Samochód musi wiedzieć, jaka jest pora dnia, odczytać znak. Tak czy inaczej, rozwiążemy to.

Tesla najwyraźniej rozwiązała większość drażliwych kwestii związanych z jazdą w Chinach, ponieważ jej samochody zostały poddane ostatecznym testom od czasu uruchomienia tam FSD, w tym nieoznakowanych i niezabezpieczonych górskich dróg w nocy lub ruchu w godzinach szczytu w centrum miasta.

Zdały go śpiewająco, ale najnowszy niezależny test stawia je teraz w skrajnych scenariuszach bezpośrednio przeciwko niektórym z najpopularniejszych marek i modeli sprzedawanych w Chinach, w tym pojazdom z LiDAR.

Aby zaoszczędzić na napięciach, Tesla zdobyła pierwsze miejsce we wszystkich trudnych testach, które obejmowały dzieci lub dzikie zwierzęta nagle pojawiające się na drodze, inne pojazdy ścinające, place budowy i jazdę nocą, a także inne trudne sytuacje.

Testy ADAS obejmowały 36 pojazdów, 15 podnoszących na duchu scenariuszy i zaowocowały nie mniej niż 216 kolizjami, z których żadna nie dotyczyła Modelu X, nawet trudny test z dzikami, udowadniając wartość podejścia Tesli do skalowania i uczenia się wyłącznie za pomocą wizji, jeśli chodzi o systemy autonomiczne.

Wyniki testów ADAS plasują rozwiązanie FSD Tesli na szczycie.
Wyniki testów ADAS plasują rozwiązanie FSD Tesli na szczycie.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Tesla FSD pokonuje chińskich konkurentów w niezależnych testach pomimo ograniczeń treningowych czy LiDAR-u
Daniel Zlatev, 2025-07-25 (Update: 2025-07-26)