Tesla pracuje nad wprowadzeniem bez nadzoru wersję oprogramowania Full Self-Driving dla indywidualnych właścicieli do końca roku.
Gałąź FSD, która nie wymaga kierowcy za kierownicą, jest obecnie wdrażana w ograniczonej partii pojazdów Model Y dostarczających pilotażowe przejażdżki na platformie Robotaxi w Austin, a wkrótce w Kalifornii.
Został on również załadowany na Model Y, który dostarczony prosto z linii produkcyjnej do nowego właściciela i był używany do samodzielnego dostarczania gotowych pojazdów na ich miejsca parkingowe na terenie fabryki.
Aby osiągnąć poziom bezpieczeństwa pożądany dla jazd bez kierowcy na poziomie 4 i zminimalizować zakłócenia dla osób w nadzorowanych oddziałach FSD, Tesla szkoli obecnie swoje oprogramowanie pojazdów autonomicznych na wielu scenariuszach skrajnych, jak poniżej:
- Odwrócone wcięcie (zasłonięte)
- Podglądanie (zasłonięte)
- Wcięcie przy skręcie w lewo
- Równoległe wcięcie (zasłonięte)
- Ustąpienie pierwszeństwa nadjeżdżającemu pojazdowi podczas wyprzedzania
- Naruszenie prawa do znaku stop
- Otwieranie drzwi podczas wyprzedzania
- Ostre hamowanie przy skręcie w prawo
- Skręt w lewo w poprzek drogi
- Wycięcie stożka statycznego
- Odłamki dynamiczne (upuszczony pachołek)
- Wcięcie przy zawracaniu (zablokowane)
- Wycięcie przy dużej prędkości do nieruchomego pojazdu
- Ostre hamowanie przy dużej prędkości
- Stacjonarne dziecko przy dużej prędkości
- Przejeżdżające z dużą prędkością dziecko
Poprawia to zdolność radzenia sobie ze złożonymi i często nieprzewidywalnymi sytuacjami napotykanymi na drogach publicznych, które algorytmy AI muszą rozpoznawać i na nie reagować. Sytuacje te nie są jednak jedynymi, o których zespół Tesla AI pomyślał i dla których wdrożył rozwiązania.
Jak pokazuje poniższy film, FSD v13.2.9 może teraz rozpoznać, kiedy transakcja płatnicza dobiegła końca w otwartym punkcie poboru opłat drogowych lub parkingowych, i odjechać bez żadnego wkładu.
Jak Model Y to zrobił? Cóż, według szefa AI Tesli, wykorzystał on swoje słupki i kamery boczne do obserwowania wymiany pieniędzy i biletów parkingowych, poczekał, aż procedura zostanie zakończona i odkurzona, i zaczął powoli odjeżdżać od punktu poboru opłat po zakończeniu transakcji płatniczej.
Tesla Model Y nie potrzebowała żadnego szlabanu do podniesienia, ani sygnału, aby zmienić kolor na zielony, ale raczej wykorzystała swoje kamery do obserwowania wymiany między kierowcą a osobą obsługującą budkę, aby ocenić, kiedy należy kontynuować.
Niestety, właściciele Tesli ze starszymi samochodami na zestawach HW3 są często pomijani w tych ulepszeniach FSD. Nie będą oni mogli wypożyczyć swoich samochodów do programu Robotaxi na przykład, przynajmniej na razie, ponieważ Elon Musk obiecał darmowe modernizacje HW4 modernizacje jeśli Tesla nie będzie w stanie sprawić, by nienadzorowany FSD działał z ich pojazdami.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Tesla & DirtyTesla (X)