Notebookcheck Logo

Kamery Tesli FSD obserwują transakcje w punktach poboru opłat, aby odjechać samodzielnie

Model Y FSD odjeżdżający z punktu poboru opłat po dokonaniu transakcji płatniczej. (Źródło zdjęcia: DirtyTesla)
Model Y FSD odjeżdżający z punktu poboru opłat po dokonaniu transakcji płatniczej. (Źródło zdjęcia: DirtyTesla)
Tesla uwzględnia teraz więcej skrajnych przypadków w swoich pakietach oprogramowania do w pełni autonomicznej jazdy. Po opanowaniu trudnych scenariuszy jazdy, takich jak niezabezpieczony skręt w lewo, Tesla szuka teraz szczegółów, takich jak transakcje płatnicze w budce parkingowej.
E-Mobility

Tesla pracuje nad wprowadzeniem bez nadzoru wersję oprogramowania Full Self-Driving dla indywidualnych właścicieli do końca roku.

Gałąź FSD, która nie wymaga kierowcy za kierownicą, jest obecnie wdrażana w ograniczonej partii pojazdów Model Y dostarczających pilotażowe przejażdżki na platformie Robotaxi w Austin, a wkrótce w Kalifornii.

Został on również załadowany na Model Y, który dostarczony prosto z linii produkcyjnej do nowego właściciela i był używany do samodzielnego dostarczania gotowych pojazdów na ich miejsca parkingowe na terenie fabryki.

Aby osiągnąć poziom bezpieczeństwa pożądany dla jazd bez kierowcy na poziomie 4 i zminimalizować zakłócenia dla osób w nadzorowanych oddziałach FSD, Tesla szkoli obecnie swoje oprogramowanie pojazdów autonomicznych na wielu scenariuszach skrajnych, jak poniżej:

  • Odwrócone wcięcie (zasłonięte)
  • Podglądanie (zasłonięte)
  • Wcięcie przy skręcie w lewo
  • Równoległe wcięcie (zasłonięte)
  • Ustąpienie pierwszeństwa nadjeżdżającemu pojazdowi podczas wyprzedzania
  • Naruszenie prawa do znaku stop
  • Otwieranie drzwi podczas wyprzedzania
  • Ostre hamowanie przy skręcie w prawo
  • Skręt w lewo w poprzek drogi
  • Wycięcie stożka statycznego
  • Odłamki dynamiczne (upuszczony pachołek)
  • Wcięcie przy zawracaniu (zablokowane)
  • Wycięcie przy dużej prędkości do nieruchomego pojazdu
  • Ostre hamowanie przy dużej prędkości
  • Stacjonarne dziecko przy dużej prędkości
  • Przejeżdżające z dużą prędkością dziecko

Poprawia to zdolność radzenia sobie ze złożonymi i często nieprzewidywalnymi sytuacjami napotykanymi na drogach publicznych, które algorytmy AI muszą rozpoznawać i na nie reagować. Sytuacje te nie są jednak jedynymi, o których zespół Tesla AI pomyślał i dla których wdrożył rozwiązania.

Jak pokazuje poniższy film, FSD v13.2.9 może teraz rozpoznać, kiedy transakcja płatnicza dobiegła końca w otwartym punkcie poboru opłat drogowych lub parkingowych, i odjechać bez żadnego wkładu.

Jak Model Y to zrobił? Cóż, według szefa AI Tesli, wykorzystał on swoje słupki i kamery boczne do obserwowania wymiany pieniędzy i biletów parkingowych, poczekał, aż procedura zostanie zakończona i odkurzona, i zaczął powoli odjeżdżać od punktu poboru opłat po zakończeniu transakcji płatniczej.

Tesla Model Y nie potrzebowała żadnego szlabanu do podniesienia, ani sygnału, aby zmienić kolor na zielony, ale raczej wykorzystała swoje kamery do obserwowania wymiany między kierowcą a osobą obsługującą budkę, aby ocenić, kiedy należy kontynuować.

Niestety, właściciele Tesli ze starszymi samochodami na zestawach HW3 są często pomijani w tych ulepszeniach FSD. Nie będą oni mogli wypożyczyć swoich samochodów do programu Robotaxi na przykład, przynajmniej na razie, ponieważ Elon Musk obiecał darmowe modernizacje HW4 modernizacje jeśli Tesla nie będzie w stanie sprawić, by nienadzorowany FSD działał z ich pojazdami.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Kamery Tesli FSD obserwują transakcje w punktach poboru opłat, aby odjechać samodzielnie
Daniel Zlatev, 2025-07-28 (Update: 2025-07-28)