W porównaniu do oryginalnej konsoli, większy nacisk położono na tytuły premierowe Switch 2 innych firm. Mimo to dane dotyczące sprzedaży wskazują, że fani nadal preferują gry wydawane przez Nintendo. Portal Game Business przeanalizował dane liczbowektóre pokazują, jak Mario Kart World zdominował konkurencję. Zewnętrzni producenci gier również nie zdołali przekonać kupujących do do zakupu pobrań cyfrowych zamiast fizycznych wydań.
Dane Circana z tygodnia premiery ujawniają, że w Stanach Zjednoczonych 62% sprzedaży fizycznych gier na Switch 2 dotyczyło opcji własnych. Statystyki nie uwzględniają jednak zestawu Mario Kart World. Uwzględniając tę konfigurację konsoli, udział ekskluzywnego oprogramowania Nintend znacznie wzrasta. Na przykład w Wielkiej Brytanii 86% fizycznej sprzedaży gier stanowiły zakupy własne.
Dla porównania, w miesiącu premiery Switch 81% amerykańskich i 89% brytyjskich nabywców zdecydowało się na gry Nintendo. Pomimo znacznie większego wyboru gier firm trzecich Switch 2gracze wahali się, czy sięgnąć po te tytuły. W swoim artykule Christopher Dring opisuje, jak nienazwany wydawca przyznał, że sprzedaż nie spełniła oczekiwań.
Dring sugeruje, że Opóźnienie recenzji przez Nintendo do czasu po dacie premiery Switch 2. Cyberpunk 2077: Ultimate Edition był liderem sprzedaży, ale inni wydawcy walczyli o uwagę mediów. Ponadto większość tytułów spoza Nintendo była portami, w które wielu nabywców Switch 2 mogło już grać.
80% początkowej sprzedaży gier na Switch 2 odbywało się w fizycznych sklepach detalicznych, a nie w formie cyfrowej. Konsumenci prawdopodobnie odrzucili również Kartę Game-Key opcję. Cyberpunk 2077 od CD Projekt Red jest wyjątkiem, ale większość zewnętrznych wydawców preferuje ten format.
Gdy na Switch 2 pojawi się więcej głośnych tytułów, gracze mogą docenić różnorodność. Na razie jednak fani kupują handhelda przede wszystkim po to, by cieszyć się grami Nintendo w formie kartridża.