Notebookcheck Logo

Sony przyznaje, że zwrot w usługach na żywo "nie przebiega całkowicie gładko", a dyrektor finansowy potwierdza zaangażowanie w ten gatunek

Zrzut ekranu Bungies Marthon Źródło obrazu SteamDB
Zrzut ekranu z niewydanego jeszcze Maratonu Bungie (źródło obrazu: SteamDB)
Sony starało się wykorzystać sukces Helldivers 2, ponieważ nadal stara się zdobyć segment lukratywnego rynku usług na żywo dla gier.

Sony od kilku lat ma na oku branżę gier z usługami na żywo, ale po drodze napotkało kilka trudnych momentów. Dyrektor finansowy firmy, Lin Tao, nadal uważa, że gatunek usług na żywo jest warty kontynuowania pomimo ostatnich niepowodzeń finansowych Sony z tytułami takimi jak Concord i niedawno opóźniony Marathon.

Podczas sesji pytań i odpowiedzi po Sony, Tao rozmawiał z zaniepokojonymi inwestorami o nacisku firmy na usługi na żywo i przyznał się do niepowodzeń, ale stwierdził, że firma poczyniła postępy w ciągu ostatnich pięciu lat. Odnosząc się do słonia w pokoju dla inwestorów Sony, Tao stwierdził,

"W zeszłym roku Concord został zamknięty, a w tym roku Marathon został przełożony, więc pojawiły się nieco negatywne wiadomości"

Concord to tytuł opracowany przez Sony w ramach Firewalk Studios. Strzelanka wieloosobowa 5v5 w usłudze na żywo została uruchomiona w 2024 roku,, ale z powodu minimalnego odbioru z ocenami użytkowników tak niskimi jak 1,9 na Metacritic, gra została zamknięta 6 września 2024 roku, zaledwie dwa tygodnie po debiucie.

Sony zaoferowało również pełny zwrot pieniędzy za wszystkie zakupy Concord . FPS z usługą na żywo kosztował podobno Sony od 100 do 200 milionów dolarów, podczas gdy firmie udało się odzyskać tylko 1 milion dolarów.

Co więcej, Bungie, deweloper stojący za Halo: Combat Evolved, Halo 2 i serią Destiny , pracował nad swoim nowym projektem, Marathon, już w 2022 roku, ale deweloperzy nie ujawnili jeszcze potencjalnej daty premiery, ponieważ ich wcześniejsze okno z września 2025 roku zostało przesunięte.

Tao stwierdził jednak, że tytuły usług na żywo są motorem przychodów firmy od pięciu lat, przed którymi takie tytuły "prawie nie istniały dla PlayStation Studios"

Pomimo sukcesu Helldivers 2, MLB The Show, Destiny 2 i Gran Turismo 7, które stanowią 40% przychodów Sony z gier wideo w pierwszym kwartale 2025 r., Tao przyznał, że ich przejście do tego gatunku "nie przebiega całkowicie gładko" Tao stwierdził ponadto:

"Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że wciąż jest wiele problemów, więc powinniśmy wyciągnąć wnioski z błędów i upewnić się, że wprowadzamy treści usług na żywo, w których jest mniej marnotrawstwa i jest bardziej płynnie"

Sony stanęło w obliczu dodatkowych niepowodzeń niezwiązanych z przedsięwzięciami związanymi z usługami na żywo w związku z anulowaniem projektów prowadzonych przez Bend Studio i Bluepoint Games na początku 2025 roku, w tym niezapowiedzianego tytułu God of War .

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Sony przyznaje, że zwrot w usługach na żywo "nie przebiega całkowicie gładko", a dyrektor finansowy potwierdza zaangażowanie w ten gatunek
Rahim Amir Noorali, 2025-08- 8 (Update: 2025-08- 8)