Założony w 2023 roku start-up ego AI z siedzibą w San Francisco uruchomił character.world, platformę, która ożywia wirtualne postacie - wraz z pamięcią, emocjami i zdolnością do nawiązywania relacji. Celem jest przekształcenie cyfrowej interakcji poprzez zastąpienie statycznych NPC "żywymi" postaciami, które utrzymują się w grach i na różnych platformach.
U podstaw tej technologii leży Character Context Protocol (CCP), framework typu open-source, który definiuje sposób, w jaki postacie postrzegają, działają i pamiętają. Umożliwia on wieloplatformową integrację z silnikami gier i platformami społecznościowymi, takimi jak Unity, Unreal Engine, Roblox i Discord. Pozwala to postaciom nie tylko reagować na wydarzenia w grze, ale także przypominać sobie wcześniejsze interakcje i tworzyć trwałe relacje z graczami i innymi postaciami. Według CEO Vishnu Hari, oznacza to "koniec zapominalskich NPC"
Podstawą jest nowo opracowany framework, który łączy kompaktowe modele językowe z uczeniem się ze wzmocnieniem w celu generowania wiarygodnych, ludzkich zachowań. Towarzysząca mu biała księga, Behavior is All You Need, przedstawia cztery kluczowe elementy: osobowość, potrzeby, emocje i pamięć. W przeciwieństwie do tradycyjnych chatbotów, te postacie AI są zaprojektowane tak, aby działać autonomicznie, symulować prawdziwe emocje i angażować się w interakcje świadome kontekstu.
Współpracują już z Roblox i Discord
Technologia ta ma szansę znacząco zmienić rozgrywkę w takich gatunkach jak gry fabularne, symulatory życia i tytuły przygodowe. Proszę sobie wyobrazić powrót do postaci niezależnej po długiej przerwie i powitanie serdecznym "Co tak długo?" - lub nawet ostre przypomnienie, że złamał Pan obietnicę. Oznacza to zmianę w kierunku bardziej wciągających, emocjonalnie reagujących światów.
Wczesne wersje są już w użyciu. Demo Roblox https://x.com/ego_ai_/status/1843342616932561075 przyciągnęło ponad milion użytkowników w ciągu pierwszego miesiąca, a na Discordpostacie AI mogą teraz dołączać do społeczności jako aktywni uczestnicy. Stworzona przez studio społecznościowa gra dedukcyjna Accomplice wkrótce zaprezentuje technologię na Discordzie, a następnie zostanie wydana na Steam. Film deweloperski przedstawia również postać AI Kaguya w akcji - zarówno w środowisku demonstracyjnym, jak i w Minecrafcie.