Bogaci stają się bogatsi.
Apple jak donosi Bloomberg, Microsoft zamierza zintegrować "funkcję" reklamową z Apple Maps. Według Marka Gurmana z Bloomberga, kolos z Cupertino może wkrótce umożliwić firmom płacenie za wyróżnione miejsce na górze zapytań w domyślnej aplikacji nawigacyjnej.
Per Gurmangurmana, pomysł ten jest w trakcie realizacji od kilku lat. Gurman twierdzi, że Apple może wprowadzić reklamy do aplikacji Mapy "już w przyszłym roku" Reklamy działałyby w podobny sposób, jak wyróżnione miejsce w wyszukiwarkach App Store, które pozwala firmom płacić za umieszczenie ich aplikacji na szczycie wyników wyszukiwania (choć są one wyraźnie oznaczone jako reklamy). W związku z tym firmy mogłyby zapłacić Apple za umieszczenie lokalizacji ich sklepu, restauracji itp. na górze wyników, gdy użytkownicy używają słów kluczowych w wyszukiwaniu.
Gurman został poinformowany, że interfejs Apple będzie lepszy niż "to, co Google i inne firmy oferują w ramach usług mapowania", choć nie podał żadnych szczegółów. W związku z tym interfejs będzie prawdopodobnie subiektywny, jak wszystkie projekty. Ponadto Gurman twierdzi, że Apple będzie "wykorzystywać sztuczną inteligencję", aby wyniki wyszukiwania były "trafne i użyteczne" Apple sztuczna inteligencja w wersji Apple Intelligence była raczej trafiona lub chybiona wśród konsumentów, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak działa ze zintegrowanymi reklamami.
Oczywiście podstawową krytyką jest tutaj pojawienie się chciwości. Jak wskazuje Gurman, integracja reklam Apple z własnymi usługami (np. Apple TV, iCloud) spotkała się w dużej mierze z negatywnymi reakcjami użytkowników iPhone'ów. Biorąc pod uwagę cenę urządzeń Apple, krytyka ta jest całkiem uzasadniona.
Apple Reklamy w Mapach Google nadal nie są oficjalne w momencie publikacji, ale jeśli Apple zrobi krok naprzód z tym dodatkowym źródłem przychodów, użytkownicy mogą spodziewać się promowanych wyników wyszukiwania w aktualizacji Apple Maps w 2026 roku.





