W niedawnym wywiadzie dla La Vanguardia, dyrektor Donkey Kong Bananza, Kazuya Takahashi, odniósł się do obaw związanych z wydajnością gry: "Jesteśmy świadomi, że w niektórych momentach z dużą ilością eksplozji wydajność może nieco spaść"
Podkreślił jednak, że głównym celem gry jest dostarczenie zabawnych i wciągających wrażeń. Głównym punktem sprzedaży Donkey Kong Bananza są zniszczalne środowiska na dużą skalę, choć ten poziom zniszczalności wiąże się z kompromisami w zakresie wydajności.
Aby złagodzić roztrzęsione wrażenia, twórcy wprowadzili zatrzymywanie uderzeń i zwolnione tempo, które są włączone, aby momenty miały większy wpływ. Takahashi wyjaśnia dalej: "Niektóre efekty wizualne, takie jak zwolnione tempo, są celowe, aby podkreślić uderzenia"
Gra w dużym stopniu opiera się na technologii wokseli, aby stworzyć wysoce zniszczalne środowiska. Takahashi przyznał, że "destrukcja oparta na wokselach może powodować spadki wydajności podczas zmian na dużą skalę"
Technologia oparta na wokselach jest wymagająca dla sprzętu, zwłaszcza na urządzeniach przenośnych, takich jak Nintendo Switch 2, który jest wyposażony w niestandardowy SoC Nvidia Tegra T239, który obsługuje również stos technologii wyostrzania sztucznej inteligencji projektanta chipów.
Pomimo czkawki związanej z wydajnością, Takahashi podkreślił, że Nintendo przedkłada rozgrywkę nad wydajność: "W takich momentach przedkładamy satysfakcję z rozgrywki nad doskonałą wydajność"
Pierwsze wrażenia graczy i zapowiedzi potwierdziły tę narrację. Donkey Kong Bananza generalnie działa płynnie na Nintendo Switch 2, choć liczba klatek na sekundę ma tendencję do spadania podczas sekwencji obejmujących eksplozje lub niszczenie środowiska.
Prace nadgrą Donkey Kong Bananza trwały od 2017 roku, krótko po premierze Super Mario Odyssey. Początkowo gra była tworzona z myślą o oryginalnym Switchu, ale po potwierdzeniu wersji Nintendo Switch 2, zespół Super Mario Odyssey przerzucił się na technologię opartą na wokselach.
Donkey Kong Bananza ma zostać wydana 17 lipca 2025 roku i opiera się na projekcie poziomów w stylu piaskownicy, platformówkach 3D i mechanice rozgrywki z Super Mario Odyssey.