
Recenzja Segway Ninebot F3 Pro: Wielofunkcyjna hulajnoga elektryczna
Benedikt Winkel (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Werdykt: Segway oferuje imponujący zestaw funkcji
Wraz z Ninebot F3 Pro, Segway oferuje drogie, ale dobrze wyposażone hulajnogi elektryczne. Hulajnoga imponuje wyjątkową stabilnością jazdy - nie ulega wstrząsom. Równie pozytywne jest jej niemal bezgłośne działanie.
Pakiet jest wzbogacony o aplikację z wieloma funkcjami: Odblokowanie Bluetooth, immobilizer, system alarmowy, wspomaganie ruszania na wzniesieniu i kontrola trakcji. Wszystkim tym można szybko i łatwo zarządzać za pomocą smartfona. To samo dotyczy ładowania zaplanowanego w czasie, nawigacji na wyświetlaczu skutera i wyłączania irytującego dźwięku migaczy.
Segway planuje zaoferować dodatkową baterię jeszcze w tym roku, co jeszcze bardziej zwiększy zasięg F3 Pro. Chcielibyśmy zobaczyć mocniejszy hamulec - być może z układem hydraulicznym - i płynniejsze toczenie.
Za
Przeciw
Cena i dostępność
Sugerowana cena detaliczna (RRP) modelu Ninebot F3 Pro wynosi 699 euro. W momencie przeprowadzania testów hulajnoga nie była dostępna na stronie producenta, ale można było ją zamówić w przedsprzedaży.
Spis treści
- Werdykt: Segway oferuje imponujący zestaw funkcji
- Rozpakowanie i montaż - Ninebot F3 Pro jest szybko gotowy do pracy
- Funkcje i obsługa - F3 Pro z wieloma funkcjami
- Oświetlenie - F3 Pro z kierunkowskazami na końcach kierownicy
- Aplikacja i inteligentne funkcje - F3 Pro z immobilizerem, alarmem i systemem nawigacji
- Wrażenia z jazdy i komfort - F3 Pro trochę sztywny, ale prawie bezgłośny
- Przyspieszenie i hamowanie - F3 Pro jest mocny i hamuje bezpiecznie
- Bateria i ładowanie - 50 km (około 31 mil) jest realistyczne w przypadku F3 Pro
Segway oferuje szeroką gamę hulajnóg elektrycznych. Ninebot F3 Pro znajduje się dość wysoko w wewnętrznym rankingu. Tylko "hulajnogi premium" z serii GT znajdują się powyżej niego. F3 Pro został zaprojektowany tak, aby imponować wygodnym zawieszeniem, wysoką wydajnością i licznymi funkcjami oprogramowania.
Model posiada nawigację, immobilizer, automatyczne światła i kontrolę trakcji. Wiele funkcji można ustawić i zainstalować aktualizacje za pomocą aplikacji.
Dane techniczne | Segway Ninebot F3 Pro |
---|---|
Bateria | 477 Wh |
Napęd | Napęd na tylne koła z 500-watowym silnikiem bezszczotkowym |
Prędkość maksymalna | 12,4 mph (20 km/h) |
Zasięg (producent) | 60 km (tryb sportowy) / 70 km (tryb ECO) |
Ładowarka | 70 watów |
Maksymalne obciążenie | 120 kg |
Opony | 10 x calowe, pneumatyczne opony bezdętkowe |
Układ hamulcowy | Mechaniczne hamulce tarczowe + elektryczny hamulec silnikowy |
Waga | 43,6 funta (19,78 kg) |
Oświetlenie | W pełni LED, kierunkowskazy na końcach kierownicy |
Dodatkowe funkcje | Zawieszenie przednie (hydrauliczne) i tylne (elastomerowe), hak na ładunek, immobilizer, system alarmowy, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, kontrola trakcji, nawigacja |
Rozpakowanie i montaż - Ninebot F3 Pro jest szybko gotowy do pracy
Segway Ninebot F3 Pro jest dostarczany w większości wstępnie zmontowany. Jedynie kierownica i wyświetlacz muszą być przymocowane, co wymaga czterech śrub - niezbędne narzędzia są dołączone. Instrukcje, w tym wskazówki dotyczące rozpakowywania, są wydrukowane bezpośrednio na opakowaniu.
W pudełku znajdują się dodatkowe narzędzia do dokręcania śrub, a także ładowarka, ilustrowana instrukcja w wielu językach i deklaracja zgodności. F3 Pro jest zatwierdzony do użytku w Niemczech.
Ważne informacje dotyczące uruchamiania są wydrukowane na folii ochronnej pokrywającej wyświetlacz. Zwraca uwagę, że hulajnoga musi być podłączona do ładowarki przez co najmniej trzy sekundy, w przeciwnym razie nie można jej aktywować. Kod QR łączy się również z towarzyszącą aplikacją na smartfony.
Hulajnoga jest dobrze zapakowana i częściowo naładowana. Ciśnienie w oponach jest również prawidłowo ustawione. Po przymocowaniu tablicy rejestracyjnej są Państwo gotowi do jazdy.
Dane techniczne w porównaniu
Segway Ninebot F3 Pro | Joyor Y8-S | SoFlow So4 Pro Gen2 | Xiaomi 4 Pro | |
---|---|---|---|---|
Pojemność baterii | 477 Wh | 1248 Wh | 504 Wh | 446 Wh |
Moc znamionowa/moc maksymalna | 500W/1200W | 500W/810W | 500W/1000W | 350W/700W |
Maks. Zdolność pokonywania wzniesień | 24% | 15% | 27-33% | 20% |
Waga | 19,78 kg | 24,4 kg | 18,73 kg | 17,4 kg |
Maks. Maks. obciążenie | 120 kg | 120 kg | 150 kg | 120 kg |
Funkcje i obsługa - F3 Pro z wieloma funkcjami
Segway oferuje bogate wyposażenie modelu Ninebot F3 Pro. W tylnym kole pracuje silnik elektryczny o maksymalnej mocy 1200 W, natomiast moc ciągła wynosi 500 W. Hulajnoga toczy się na 10-calowych bezdętkowych oponach pneumatycznych. Hamowana jest mechanicznymi hamulcami tarczowymi, uzupełnionymi o hamulec elektroniczny.
Kierownicę F3 Pro można złożyć i zablokować w podnóżku. Nie ma możliwości złożenia końcówek kierownicy ani regulacji jej wysokości. Hulajnoga posiada pełne zawieszenie, z przodu zastosowano system hydrauliczny, a z tyłu producent postawił na elastomer.
Hulajnoga jest wodoodporna zgodnie z normą IPX6. Zamek można przełożyć przez wspornik z przodu, aby zabezpieczyć hulajnogę. F3 Pro jest obsługiwany za pomocą aplikacji mobilnej Segway i jednostki sterującej na lewym uchwycie. Jednostka sterująca ma w sumie pięć przycisków i jest łatwo dostępna.
Oświetlenie - F3 Pro z kierunkowskazami na końcach kierownicy
Ninebot F3 Pro oferuje pełen zakres wyposażenia oświetleniowego. Reflektor LED, umieszczony pod wyświetlaczem, można przechylać i włączać lub wyłączać ręcznie. Alternatywnie, hulajnoga oferuje czujnik światła i przełącza się niezależnie.
Z tyłu oświetlenie znajduje się w błotniku, a F3 Pro ma funkcję światła hamowania. Możliwe jest również miganie. Diody LED znajdują się na końcach kierownicy i świecą zarówno do przodu, jak i do tyłu. Wszystkie funkcje oświetlenia są obsługiwane za pomocą wielofunkcyjnego urządzenia na kierownicy. Dodatkowa zaleta: dźwięki migaczy można wyłączyć za pomocą aplikacji.
Aplikacja i inteligentne funkcje - F3 Pro z immobilizerem, alarmem i systemem nawigacji
Aplikacja Segway Mobility jest centrum sterowania dla Ninebot F3 Pro. Dane dotyczące jazdy są wyświetlane w aplikacji - w czasie rzeczywistym. Aplikacja może być również używana do dostosowywania ustawień i instalowania aktualizacji. W okresie testowym było ich kilka dla baterii, silnika i jednostki sterującej.
Aplikacja ma szeroki zakres funkcji. Może być używana do indywidualnego przypisania przycisku na urządzeniu wielofunkcyjnym, na przykład do przełączania trybów rekuperacji lub aktywacji wspomagania ruszania na wzniesieniu. F3 Pro oferuje również zintegrowane rozwiązanie nawigacyjne - instrukcje są wyświetlane na ekranie. Opcjonalnie panel dostarcza również informacji o połączeniach przychodzących.
W razie potrzeby skuter można zablokować, aby zapobiec łatwej kradzieży. Jeśli funkcja jest aktywna, system nie tylko wyłącza silnik, ale także blokuje tylne koło. Hulajnoga nie może zostać odepchnięta - choć nadal można ją przenosić.
Ninebot posiada również system alarmowy. W przypadku wykrycia jakiegokolwiek ruchu eScooter miga i trąbi głośno i nieprzerwanie. Powinno to również odstraszyć złodziei. Ostatnią lokalizację hulajnogi można określić za pomocą aplikacji, a F3 Pro obsługuje również sieć "Find My" Apple.
Hulajnogę można odblokować, wprowadzając wzór na panelu dla wielu operatorów lub za pomocą sparowanego smartfona w zasięgu Bluetooth (AirLock) - wymaganą odległość można ustawić w aplikacji. Podczas testów funkcja ta działała bez zarzutu, a hulajnoga aktywowała się, gdy tylko odpowiedni smartfon znalazł się w pobliżu.
Stan ładowania może być również wyświetlany za pośrednictwem aplikacji, a ładowanie można zaplanować.
Wrażenia z jazdy i komfort - F3 Pro trochę sztywny, ale prawie bezgłośny
Ninebot F3 Pro jeździ niezwykle płynnie - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Hulajnoga jest niezwykle stabilna w każdej sytuacji. Segway polega na systemie stabilizacji widelca - zwanym SegRide - w połączeniu z dużym kółkiem. Rezultat jest imponujący: czy to przy dużych prędkościach, jeździe jedną ręką, czy na bruku, F3 Pro pozostaje stabilny i nie chwieje się.
Doceniamy również przestronny podnóżek. Podnóżek jest wystarczająco duży, aby umieścić stopy równolegle lub jedna za drugą. Kierownica również wygodnie leży w dłoni. Wysokość nie jest regulowana, ale bardzo dobrze pasuje do testera o wzroście 185 cm. Szerokość uchwytu nie jest regulowana.
Na plus zasługuje wolna przestrzeń na kierownicy, którą można wykorzystać na akcesoria. Ponadto przepustnica może być używana zarówno jako przepustnica kciukowa, jak i jako uchwyt skrętny. Zwiększa to komfort, zwłaszcza podczas dłuższych przejażdżek - chociaż F3 Pro nie ma tempomatu.
Minusem jest sztywna charakterystyka toczenia opon bezdętkowych. Pomimo pełnego zawieszenia, skuter toczy się bardzo sucho. Małe nierówności, na przykład z kostki brukowej, są ledwo tłumione i przenoszone na kierowcę. Kontrola trakcji jest również bardzo ostrożna. Na bruku lub nieco luźniejszych nawierzchniach wcześnie odbiera moc.
Jednak toczenie się opon zapewnia bardzo dobre właściwości ślizgowe, gdy rekuperacja jest wyłączona. F3 Pro imponuje również niemal bezgłośną pracą. E-hulajnoga imponuje również stałą mocą na długich podjazdach. Dłuższe podjazdy pokonuje z niemal maksymalną prędkością
Przyspieszenie i hamowanie - F3 Pro jest mocny i hamuje bezpiecznie
Jeśli chodzi o przyspieszenie, istnieje zauważalna różnica między trzema trybami jazdy. W trybie "ECO" skuter przyspiesza bardzo wolno, podczas gdy tryb D jest bardzo odpowiedni do codziennego użytku. W trybie sportowym F3 Pro reaguje gwałtownie, reagując na otwarcie przepustnicy spontaniczną i energiczną mocą. W tym trybie Ninebot jest bardzo mocny, szczególnie podczas ruszania.
Hulajnoga Segway potrzebuje stosunkowo dużo czasu na rozpędzenie się do prędkości 20 km/h (~12,4 MPH). Staje się to również jasne w naszych pomiarach porównawczych. Od 5 do 15 km/h (~3,1-9,3 MPH) F3 Pro znajduje się w czołówce. Z drugiej strony, średni czas od 5 do 20 km/h nie jest już najlepszy.
Skuteczność hamowania jest imponująca, zarówno pod względem zmierzonych wartości, jak i subiektywnie. Dwa hamulce tarczowe są sterowane tylko mechanicznie, a my wcześnie dostosowaliśmy punkt nacisku, ponieważ system nie blokował kół, nawet gdy dźwignie były naciągnięte do granic możliwości. Wyregulowany i zahamowany punkt hamowania jest łatwy do kontrolowania, ale nie ostry. Systemowi brakuje nieco zadziorności.
Hamulec mechaniczny jest wspomagany przez hamulec elektryczny za pośrednictwem silnika. Połączenie jest czułe i skuteczne. Tylne koło można przytrzymać dokładnie na granicy blokady. Jednocześnie hulajnoga pozostaje stabilna i sterowalna.
Bateria i ładowanie - 50 km (około 31 mil) jest realistyczne w przypadku F3 Pro
F3 Pro ma akumulator o pojemności 477 Wh, który jest zainstalowany w podnóżku. Port ładowania jest chroniony gumową osłoną i jest łatwo dostępny pod kierownicą. Segway oferuje przedłużenie baterii do hulajnogi, które jest przymocowane bezpośrednio do klapki ładowania. Rozszerzenie ma dodatkową pojemność 460 Wh.
W przypadku baterii wewnętrznej Segway zapewnia zasięg 70 kilometrów (43,5 mili) w trybie Eco i 60 kilometrów (37,3 mili) w trybie Sport. Hulajnoga wskazuje poziom naładowania i obliczony zasięg na wyświetlaczu dla odpowiedniego trybu, a dane są stale aktualizowane podczas jazdy.
Zabraliśmy Ninebot F3 Pro na wycieczkę o długości 20 kilometrów (12,4 mili). W trybie sportowym hulajnoga musiała pokonywać podjazdy, jeździć po luźnych nawierzchniach i było niewiele okazji do regeneracji. W tym scenariuszu nie osiągnęliśmy specyfikacji fabrycznej, a jedynie jej połowę. Jednak w codziennym użytkowaniu zasięg 50 kilometrów jest realistyczny, jeśli używana jest rekuperacja.
W teście ładowarka osiągnęła moc ładowania około 70 watów. 321 Wh zużyte na okrążeniu testowym ładuje się w około sześć godzin. Hulajnoga pokazuje poziom naładowania i pozostały czas ładowania na wyświetlaczu i w aplikacji.
Przezroczystość
Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi jako pożyczka od producenta lub sprzedawcy detalicznego na potrzeby tej recenzji. Pożyczkodawca nie miał wpływu na tę recenzję, producent nie otrzymał też kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Nigdy nie przyjmujemy rekompensaty ani płatności w zamian za nasze recenzje. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.
Tak testuje Notebookcheck
Każdego roku Notebookcheck niezależnie sprawdza setki laptopów i smartfonów, stosując standardowe procedury, aby zapewnić porównywalność wszystkich wyników. Od około 20 lat stale rozwijamy nasze metody badawcze, ustanawiając przy tym standardy branżowe. W naszych laboratoriach testowych doświadczeni technicy i redaktorzy korzystają z wysokiej jakości sprzętu pomiarowego. Testy te obejmują wieloetapowy proces walidacji. Nasz kompleksowy system ocen opiera się na setkach uzasadnionych pomiarów i benchmarków, co pozwala zachować obiektywizm.