Notebookcheck Logo
Teaser

Recenzja Asetek Initium Racing Bundle: Budżetowe wyścigi symulacyjne w dobrym wydaniu

Profesjonalne wrażenia z jazdy zarówno dla zwykłych graczy, jak i entuzjastów.

Asetek Initium Racing Bundle przenosi najwyższej klasy doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów symulacyjnych do bardziej przystępnego cenowo pakietu. Rozstaw osi jest imponujący, a pedały oferują najlepszą wydajność w swojej klasie.
Vineet Washington (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇫🇷 ...
Accessory Gaming Desktop

Werdykt - Potencjalnie najlepszy budżetowy pakiet gier wyścigowych na rynku

Asetek posiada trzy inne linie produktów, a mianowicie La Prima, Forte i Invicta. Wszystkie trzy oferują wciągające i profesjonalne wrażenia z wyścigów symulacyjnych, przy czym Invicta to najwyższa oferta. Dzięki pakietowi Initium firma wniosła swoją wiedzę i doświadczenie do stosunkowo budżetowego segmentu. Oznacza to doskonałą jakość wykonania w połączeniu z precyzyjną haptyką i sprzężeniem zwrotnym. Moment obrotowy o wartości 5 Nm zapewnia szeroki zakres dynamiki, umożliwiając przekazywanie niuansów jazdy na torze lub w terenie. Ale dzięki możliwości zwiększenia momentu obrotowego do 8 Nm, oferuje większą wartość niż konkurencja.

Zestaw pedałów nie tylko dobrze wygląda, ale także działa. Przepustnica z czujnikiem Halla jest świetna, a dwustopniowy hamulec sprężynowy (również z czujnikiem Halla) przenosi wrażenia na wyższy poziom. Chociaż nie jest to najbardziej ergonomiczna konfiguracja, możliwość pracy w dwóch trybach sprawia, że zestaw pedałów jest idealny do instalacji w symulatorze. Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona wygodna i oferuje wiele opcji wprowadzania danych, a łopatki są wystarczająco ciche, aby nie przeszkadzać ludziom w pobliżu. Mogłyby być jednak nieco większe.

Za

+ precyzyjne sprzężenie zwrotne siły
+ możliwość uzyskania momentu obrotowego do 8 Nm
+ 2-stopniowy hamulec
+ twardsze sprężyny w zestawie
+ ekosystem aktualizacji pedałów

Przeciw

- łopatki są trochę małe
- kierownica początkowo przykleja się do rozstawu osi
- nie jest jeszcze dostępny w USA
- Tylko PC (na razie)

Cena i dostępność

Asetek Initium Racing Bundle jest dostępny w cenie €713 dla rynku europejskiego i $599 dla USA. Jednak obecnie jest on dostępny tylko na rynku europejskim i nie jest jasne, kiedy pojawi się po tej stronie stawu. Istnieją inne produkty Asetek dostępne w USA, więc jest to prawdopodobnie kwestia "kiedy", a nie "czy".

Oferta Initium obejmuje również zestaw Racing Bundle II, który zawiera kokpit 2 w 1 i kompaktowy fotel wyścigowy. Cena tego zestawu wynosi 1 049 USD (1 179 EUR). Asetek oferuje ulepszenie sprzęgła, przepustnicy i hamulca, a także zestaw doładowania dla rozstawu osi.

Zestaw wyścigowy Asetek Initium to kompletny pakiet z dużą mocą i opcjami rozbudowy.

Specyfikacje

Moment obrotowy rozstawu osi Initium 5,5 Nm bezpośrednie sprzężenie zwrotne siły napędu (8 Nm z kompatybilnym adapterem)
Montaż Zacisk biurkowy i montaż na platformie symulacyjnej (sprzęt w zestawie)
Platforma PC (Xbox z kompatybilną kierownicą)
Rozmiar kierownicy 11,8 (12) cali
Materiał kierownicy Plastik formowany wtryskowo klasy motoryzacyjnej
Przyciski na kierownicy 21
Typ łopatki Magnetyczna
Technologia pedałów Przepustnica i hamulec z efektem Halla + 2-stopniowy hamulec sprężynowy
Oprogramowanie RaceHub

Unboxing i akcesoria

Jako zestaw, Asetek Initium jest dostarczany w oddzielnych pudełkach dla rozstawu osi, kierownicy i pedałów. Zestawy od Moza, Turtle Beach i innych firm są zazwyczaj pakowane w jednym pudełku, co znacznie ułatwia ich przechowywanie, gdy nie są używane. Jeśli chodzi o opakowanie, wszystko jest zabezpieczone pianką i łatwe w montażu. Sprzęt montażowy, zacisk biurkowy i kable są również starannie ułożone. Asetek dostarcza również dodatkowe sprężyny do hamulca i przepustnicy, aby zwiększyć ich sztywność.

Opakowanie detaliczne Asetek Initium Racing Bundle.
Opakowanie detaliczne Asetek Initium Racing Bundle.
Zawartość pudełka
Zawartość pudełka

Jakość wykonania, konstrukcja i funkcje

"Initium" oznacza wejście, a pakiet Asetek to podstawowa oferta firmy znanej z bardziej premium serii La Prima, Forte i Invicta. Pomimo niższej ceny, jakość wykonania jest doskonała, a firma podjęła mądre decyzje dotyczące tego, które rogi należy skrócić. Wszystko sprawia wrażenie solidnego i dobrze poskładanego.

Wytłaczany aluminiowy rozstaw osi jest dość ciężki i waży 5,7 kg, a to dlatego, że mieści do 8 Nm momentu obrotowego napędu bezpośredniego, chociaż standardowy pakiet zawiera adapter, który pozwala tylko na 5,5 Nm. Nie jest to kompromis, ponieważ jest idealnie zgodny z podobnie wycenioną Moza R5 (proszę sprawdzić naszą recenzję) i Thrustmaster T598-P, a także z droższym zestawem Fanatec CSL DD QR2. Istnieje również mechanizm szybkiego zwalniania, z którym początkowo mieliśmy trudności, ale z czasem było lepiej. Kierownica zablokowała się w miejscu i nie wysuwała się tak łatwo, jak powinno to być w przypadku "szybkiego zwalniania" Skontaktowaliśmy się z firmą Asetek, która zaleciła mocne stuknięcie w kierownicę, aby ją odłączyć. Jest to najwyraźniej problem z pierwszymi połączeniami, ale staje się łatwiejsze i płynniejsze przy kolejnych próbach.

Kierownica wykonana jest z plastiku formowanego wtryskowo i posiada gumowy uchwyt. Asetek zdecydował się nie używać tutaj skóry, co, szczerze mówiąc, nie odbiera nic z wrażeń z jazdy. Przyciski są dobrze rozmieszczone i dość łatwo dostępne. Diody LED dla obrotomierza są miłym dodatkiem do tego budżetowego zestawu wyścigowego. Z tyłu znajdują się dwie magnetyczne łopatki, które są miękkie, ciche, ale nie są najbardziej dostępne, gdy ręce nie znajdują się w idealnej pozycji na kierownicy.

Przechodząc do pedałów, Asetek wniósł swoją wiedzę z zestawów premium do zestawu pedałów Initium. Jest przepustnica i hamulec z miejscem na pedał sprzęgła. Oba wykorzystują czujniki Halla do wprowadzania danych, a pedał hamulca ma dwustopniowe uruchamianie sprężynowe. Pedały mają również tryb "Cockpit" i "Floor", który umożliwia zmianę kąta przepustnicy i hamulca, w zależności od tego, jak są używane. Zestaw pedałów wykonany jest z materiału kompozytowego wzmocnionego włóknem szklanym, a wykończenie wygląda naprawdę dobrze.

Przednia kierownica Asetek Initium.
Przednia kierownica Asetek Initium.
Kierownica z tyłu.
Kierownica z tyłu.
Zestaw pedałów Asetek Initium.
Zestaw pedałów z bliska.
Rozstaw osi Asetek Initium.
Tylny rozstaw osi pokazujący porty.

Wydajność i oprogramowanie

Testowaliśmy zestaw Asetek Initium przez około miesiąc i przetestowaliśmy go w typowych grach, w tym Forza Horizon 5, F1 2025, Dirt Rally 2.0, Project Cars 3 i Assetto Corsa Competizione na PC. Poza Forza Horizon 5, zestaw działał po wyjęciu z pudełka z pewnym remappingiem w ustawieniach gry. Z jakiegoś powodu Forza Horizon 5 zawieszała się po podłączeniu rozstawu osi Initium, co nie miało miejsca w przypadku Moza R5 lub Turtle Beach VelocityOne Race KD3 (proszę sprawdzić naszą recenzję). Jednak użycie Vjoy i Forza Emuwheel rozwiązało ten problem. Inne drobne problemy obejmują nieco sztywny D-pad i podświetlane przyciski, a także diody LED obrotów, które nie świecą się, chyba że RaceHub został uruchomiony raz.

Wrażenia z jazdy z Asetek Initium bundle są doskonałe. Zwłaszcza w Assetto Corsa Competizione i F1 2025 wyczucie toru przekłada się na dłonie poprzez precyzyjne i dynamiczne wibracje. Przejeżdżanie przez krawężniki, trawę, żwir lub wyrywanie na torze wysyła dokładne informacje zwrotne do kierownicy. Siłowe sprzężenie zwrotne, które Asetek nazywa "prawdziwym 5,5 Nm", jest mocne i wymaga silnych sygnałów wejściowych do kontrowania i korekty kursu. Zestaw Initium idealnie nadaje się do montażu na platformie, ale sprawdzi się również na solidnym biurku.

Kierownica Asetek Initium z Assetto Corsa Competizione na PC.
Kierownica Asetek Initium z Assetto Corsa Competizione na PC.
Rozstaw osi Initium zamontowany na biurku.
Konfiguracja Asetek Initium Racing Bundle.

Pedały są tym, co odróżnia zestaw Initium od konkurencji. Mimo że brakuje im regulacji wysokości i odstępu, a na płytkach nie ma gumowej wyściółki, wrażenia z jazdy nadrabiają to wszystko. Przy standardowych, bardziej miękkich sprężynach, opór jest wystarczający, aby uzyskać szeroki zakres wejściowy. Dwustopniowy hamulec sprężynowy działa niesamowicie, modulując hamowanie, a także hamując konsekwentnie. Asetek wykonał świetną robotę z pedałami. Ponadto istnieje kilka opcji aktualizacji, w tym hamulec z ogniwem obciążnikowym, hamulec hydrauliczny i bardziej precyzyjna przepustnica.

Wreszcie, oprogramowanie RaceHub działa zgodnie z przeznaczeniem. Oferuje szczegółową regulację rozstawu osi i pedałów. Regulacja sprzężenia zwrotnego jest również szczegółowa, ale prosta, jeśli wiesz, jak różne ustawienia wpływają na wrażenia z jazdy. Oczywiście można mieć różne profile z różnymi wartościami w zależności od gier, w które się gra.

Oprogramowanie komputerowe RaceHub z różnymi konfigurowalnymi ustawieniami.
Oprogramowanie komputerowe RaceHub z różnymi konfigurowalnymi ustawieniami.

Przezroczystość

Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Asetek Initium Racing Bundle: Budżetowe wyścigi symulacyjne w dobrym wydaniu
Vineet Washington, 2025-10-17 (Update: 2025-10-17)