Notebookcheck Logo
Teaser

Recenzja kierownicy i pedałów wyścigowych Turtle Beach VelocityOne Race KD3: Bezpośredni napęd, bezpośrednia zabawa

Solidny wstęp do wyścigów symulacyjnych.

Zestaw kierownicy i pedałów VelocityOne Race KD3 Racing Wheel jest wstępem do wyścigów symulacyjnych i oferuje kilka funkcji, których brakuje konkurencji. Sprzężenie zwrotne, możliwość dostosowania i łatwość użytkowania rekompensują brak elementów sterujących na kierownicy i opcji dodatkowych.
Vineet Washington (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇫🇷 ...
Accessory Desktop Gaming Console

Werdykt - Wciągające wyścigi symulacyjne bez rozbijania banku

Turtle Beach nie jest nowicjuszem w dziedzinie wyścigów symulacyjnych, ale nie ma też zbyt wielu opcji dla graczy, w przeciwieństwie do Moza, Fanatec i kilku innych. Czerpiąc wiedzę z droższego VelocityOne Race Wheel and Pedal System, firma stara się uczynić wyścigi symulacyjne bardziej dostępnymi. Dzięki systemowi VelocityOne Race KD3 udaje się to, oferując znacznie bardziej wciągające wrażenia niż kontroler dla tych, którzy nie mają dedykowanej platformy symulacyjnej, w konkurencyjnej cenie. Nie oznacza to, że ci, którzy mają platformę do symulacji, nie będą cieszyć się systemem VelocityOne Race KD3. Moment obrotowy 3,2 Nm może wydawać się nieco niewystarczający, ale dla bardziej swobodnych, ale wciągających wrażeń z wyścigów symulacyjnych, jest więcej niż wystarczający.

Dołączony wyświetlacz na kierownicy jest dość przydatny, ponieważ pozwala na łatwe dostosowanie różnych ustawień, które bezpośrednio wpływają na wrażenia z jazdy, a także pokazuje telemetrię na żywo w grach, które ją obsługują. Kierownica nie jest zaśmiecona przyciskami, co, ponownie, z punktu widzenia zwykłego doświadczenia wyścigowego jest w porządku, ale kilka bardziej rozłożonych elementów sterujących byłoby mile widziane.

Pedały mają efekt Halla z regulowanymi sprężynami, aby precyzyjnie dostroić siłę nacisku. Nie ma tu czujnika obciążenia, ale jest wystarczająco dużo możliwości dostosowania, aby były dokładne i responsywne.

Za

+ silne sprzężenie zwrotne siły nawet przy 3,2 Nm
+ solidna jakość wykonania
+ przydatne RMD z telemetrią (w obsługiwanych grach)
+ regulacja kąta kierownicy

Przeciw

- mniej przycisków w porównaniu do konkurencji
- brak mocowania pedału sprzęgła
- brak kompatybilności z kierownicami innych producentów

Cena i dostępność

Zestaw Turtle Beach VelocityOne Race KD3 Racing Wheel and Pedals został wyceniony na 450 USD i jest dostępny w przedsprzedaży za pośrednictwem Amazon i oficjalnej strony internetowej. Sprzedaż rozpocznie się 9 września. W tej cenie konkuruje z Logitech G923, ale za dodatkowe 50 USD zawiera kilka wartościowych ulepszeń, takich jak wyższa siła sprzężenia zwrotnego, wyświetlacz i funkcja szybkiego łączenia do wymiany kierownic.

Mówiąc o tym, Turtle Beach ma również kierownicę VelocityOne F-RX Formula w stylu F1, która jest kompatybilna z rozstawem osi KD3. Jest ona również dostępna w przedsprzedaży i trafi do sprzedaży od 9 września.

Dzięki kierownicy i pedałom Turtle Beach VelocityOne Race KD3 wyścigi stają się bardziej realistyczne i przystępne.

Specyfikacje

KD3 Moment obrotowy rozstawu osi 3,2 Nm bezpośrednie sprzężenie zwrotne siły napędu
Montaż Zacisk biurkowy i montaż na platformie symulacyjnej (sprzęt w zestawie)
Łączność PC, Xbox przez USB typu A
Masa rozstawu osi 3,3 kg
Obrót 2,160 stopni
Rozmiar kierownicy 11 cali
Przyciski na kierownicy 12 + 2 pokrętła
Typ manetki Magnetyczna manetka zmiany biegów
Technologia pedałów Efekt Halla z regulowanymi sprężynami
Oprogramowanie Turtle Beach VelocityOne Tuner Companion App

Unboxing i akcesoria

Turtle Beach generalnie dobrze radzi sobie z pakowaniem i tak jest również w tym przypadku. Pojedyncze pudełko VelocityOne Race KD3 zawiera wszystkie trzy komponenty - rozstaw osi, kierownicę i pedały - uporządkowane w osobnych pudełkach. Pudełka z akcesoriami zawierające kable, uchwyt biurkowy, sprzęt montażowy i zasilacz są również wyraźnie oznaczone. Wreszcie, dołączona broszura zawiera łatwe do zinterpretowania instrukcje konfiguracji.

Opakowanie detaliczne Turtle Beach VelocityOne Race KD3 Racing Wheel and Pedals.
Opakowanie detaliczne Turtle Beach VelocityOne Race KD3 Racing Wheel and Pedals.
Rozstaw osi VelocityOne Race KD3, kierownica, pedały, zacisk biurkowy, zasilacz i kable.
Rozstaw osi VelocityOne Race KD3, kierownica, pedały, zacisk biurkowy, zasilacz i kable.

Jakość wykonania, konstrukcja i funkcje

Zaczynając od rozstawu osi, cylindryczna konstrukcja odróżnia ją od konkurentów, takich jak Moza R3, Logitech G923 i nowy rozstaw osi Asetek Initium. Jest mniej więcej tak kompaktowy jak rozstaw osi Moza R3 i R5 i znacznie bardziej kompaktowy niż oferta Logitech. Przed użytkownikiem znajduje się pierścień diod LED wraz z małym wyświetlaczem Race Management Display (RMD). W rozstawie osi znajduje się silnik z bezpośrednim napędem i siłowym sprzężeniem zwrotnym o maksymalnym momencie obrotowym 3,2 Nm i zakresie obrotu do 2160 stopni. Zintegrowana podstawa umożliwia regulację kąta od płaskiego do 20 stopni nachylenia. Aby go włączyć, należy nacisnąć przycisk Xbox znajdujący się po prawej stronie podstawy, wraz z przyciskami Start, Share i Menu. Z tyłu znajdują się wszystkie kable, w tym do czterech złączy akcesoriów.

Jeśli chodzi o kierownicę, ma ona w większości plastikową konstrukcję, ale z miękkimi uchwytami. Znajduje się na niej 12 konfigurowalnych przycisków i dwa pokrętła, z których jedno służy do sterowania RMD. Z tyłu znajdują się dwie duże magnetyczne łopatki zmiany biegów, które mają satysfakcjonujący dźwięk klikania. Dźwignie zmiany biegów otaczają mechanizm szybkiego zwalniania, który ułatwia wymianę kierownicy na inną, kompatybilną kierownicę, taką jak nadchodząca, bardziej premium kierownica VelocityOne F-RX Formula Wheel. Jak sama nazwa wskazuje, oferuje ona dokładniejsze wrażenia z wyścigów F1. Na kierownicy F-RX Formula Wheel znajduje się wiele przycisków wraz z kilkoma pokrętłami do precyzyjnego dostrajania. Konfiguracja z czterema łopatkami dodaje ulepszenie sprzęgła, którego brakuje w standardowej konfiguracji. Wszystkie przyciski znajdują się na przełącznikach mechanicznych, ale dwa joysticki są dość małe, ale mimo to działają zgodnie z przeznaczeniem.

Przód kierownicy VelocityOne F-RX Formula.
Przód kierownicy VelocityOne F-RX Formula.
Tył kierownicy VelocityOne F-RX Formula Wheel z czterema łopatkami i zaciskiem szybkozłączki.
Tył kierownicy VelocityOne F-RX Formula Wheel z czterema łopatkami i zaciskiem szybkozłączki.

Wreszcie, pedały są w większości plastikowe, ale z aluminiowymi płytkami na stopy, które można podnosić lub opuszczać. Napięcie pedału można regulować, obracając kołnierz na sprężynach. Pedał hamulca można odsunąć od przepustnicy, ale tylko trochę, i nie ma miejsca na sprzęgło. Chociaż ogranicza to możliwości dostosowywania, podstawa pedałów ma mniejszą powierzchnię. Łączą się one z podstawą za pomocą kabla USB typu C, a podstawa łączy się z komputerem PC / konsolą Xbox za pomocą kabla USB typu C do typu A.

Widok z prawej strony kierownicy VelocityOne Race KD3 zaciśniętej na biurku.
Widok z prawej strony kierownicy VelocityOne Race KD3 zaciśniętej na biurku.
Widok z przodu kierownicy wyścigowej VelocityOne Race KD3.
Widok z boku rozstawu osi VelocityOne Race KD3.
Opcje wejścia z tyłu rozstawu osi VelocityOne Race KD3.
Łopatki magnetyczne i szybkozłączka z tyłu kierownicy.
Pedały gazu i hamulca z regulowanym napięciem sprężyny.

Wydajność

Kierownicę i pedały wyścigowe Turtle Beach VelocityOne Race KD3 testowaliśmy przez około trzy tygodnie w grach takich jak Assetto Corsa Competizione, Forza Horizon 5, Dirt Rally 2.0, Project Cars 3 i F1 2025 na PC. Ponieważ Forza Horizon 5 i Project Cars 3 nie mają mapowania przycisków dla menu, konieczność używania klawiatury do nawigacji, gdy nie jestem w wyścigu, była nieco irytująca. Ponadto, aby włączyć siłowe sprzężenie zwrotne w Dirt Rally 2.0, plik konfiguracyjny https://support.turtlebeach.com/s/article/VelocityOne-Race-Force-Feedback-Config-Files-For-DiRT-Rally-2-0-Grid-Legends-PC-ONLY?language=en_US należy pobrać ze strony wsparcia Turtle Beach, ponieważ nie ma natywnego wsparcia dla sprzętu VelocityOne.

Jeśli chodzi o wrażenia z wyścigów, kierownica wykonała dobrą robotę, przekładając to, co czują opony w grze, na kierownicę, a tym samym na ręce użytkownika. Nawet przy 75% moment obrotowy był dość silny jak na konfigurację biurkową i trudno było skorygować samochód, gdy stracił przyczepność, tak jak powinno być. Oczywiście byłoby to łatwiejsze po zamontowaniu na platformie symulacyjnej, ponieważ można być bardziej agresywnym przy wprowadzaniu danych. Wibracje były również dokładne, ponieważ zjeżdżanie z drogi lub przejeżdżanie przez krawężniki na torze wysyłało odpowiednią informację zwrotną do kierownicy. Jednym z problemów z układem przycisków, poza tym, że jest ich ogólnie mniej, jest to, że przyciski Start, Menu i Udostępnij znajdują się po prawej stronie rozstawu osi, co oznacza, że trzeba zdjąć ręce z kierownicy, aby wstrzymać grę lub uzyskać dostęp do menu.

Konfiguracja VelocityOne Race KD3 z Assetto Corsa Competizione.
Konfiguracja VelocityOne Race KD3 z Assetto Corsa Competizione.
Kierownica dopasowana do widoku kokpitu w Assetto Corsa Competizione.
Kierownica dopasowana do widoku kokpitu w Assetto Corsa Competizione.
Wyświetlacz Race Management Display (RMD) z otaczającym go pierścieniem LED RGB.
Wyświetlacz Race Management Display (RMD) z otaczającym go pierścieniem LED RGB.
Ręce na konfiguracji VelocityOne Race KD3 w Assetto Corsa Competizione
Ręce na konfiguracji VelocityOne Race KD3 w Assetto Corsa Competizione

Mimo niewielkiego wyświetlacza, RMD pokazuje dane telemetryczne w czasie rzeczywistym w grach, które go obsługują, a pierścień diod LED otaczających wyświetlacz działa jak obrotomierz, migając, gdy idealnie jest zmienić bieg. Pozwala również na pewne dostosowanie, ale jest to łatwiejsze dzięki aplikacji VelocityOne Tuner dostępnej w sklepie Microsoft Store. Aplikacja pozwala dostosować obrót kierownicy, efekty i kolory RGB, czułość pedałów i kierownicy, strefy martwe i wiele więcej.

Jeśli chodzi o pedały, mają one wystarczający opór nawet przy najbardziej miękkim ustawieniu sprężyny (Państwa wrażenia mogą się różnić), aby zapewnić realistyczne wrażenia z jazdy. Ci, którzy mogą położyć na nich większy ciężar, również będą zadowoleni dzięki szerokiej regulacji napięcia. Jedną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że nie ma miejsca na ulepszenie sprzęgła, a Turtle Beach również go nie ma. W stanie domyślnym stwierdziliśmy, że pedały gazu i hamulca są nieco zbyt blisko siebie, więc ostatecznie przesunęliśmy pedał hamulca dalej, na tyle, na ile pozwalał.

Ogólnie rzecz biorąc, korzystanie z zestawu VelocityOne Race KD3 było przyjemnym i wciągającym doświadczeniem, czy to w symulatorze skoncentrowanym na torze, takim jak Assetto Corsa Competizione i F1 2025, czy też w zwykłej wyścigówce, takiej jak Forza Horizon 5 i Project Cars 3.

Przezroczystość

Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja kierownicy i pedałów wyścigowych Turtle Beach VelocityOne Race KD3: Bezpośredni napęd, bezpośrednia zabawa
Vineet Washington, 2025-09- 5 (Update: 2025-09- 5)