Notebookcheck Logo

Przełącznik Nintendo Switch 2 obsługuje podobno dwie różne wersje oferty DLSS firmy Nvidia

Porównanie modeli działających w grze Cyberpunk 2077 (źródło obrazu: Digital Foundry YT)
Porównanie modeli działających w grze Cyberpunk 2077 (źródło obrazu: Digital Foundry YT)
Digital Foundry na YouTube ujawniło, że Switch 2 Nintendo obsługuje dwa różne tryby DLSS: pełną wersję podobną do komputerów PC oraz szybszy, "lekki" model stworzony do skalowania gier powyżej 1080p bez obniżania wydajności.
Gaming Console Benchmark Handheld Nvidia

Konsola nowej generacji Nintendo, Switch 2, również prezentuje różne wersje nowych modeli DLSS (Deep Learning Super Sampling) firmy NVIDIA. Według nowego zestawienia Digital Foundry przeprowadzonego przez analityka technicznego Alexa Battaglię, system faktycznie obsługuje dwie wersje DLSS: standardowy model i lżejszą, skoncentrowaną na wydajności alternatywę zaprojektowaną specjalnie w celu zaspokojenia ograniczeń sprzętowych ręcznej hybrydy.

W swoim dogłębnym badaniu Battaglia sprawdził, jak DLSS zachowuje się w obecnie opracowywanych lub testowanych tytułach na Switch 2, w tym Cyberpunk 2077, Street Fighter 6, Hogwarts Legacy, Star Wars Outlaws, The Touryst i Fast Fusion. Jego odkrycia wykazały, że tradycyjny tryb DLSS działa niemal identycznie jak model oparty na CNN w wersji PC, oferując ulepszony antyaliasing podczas ruchu, czystsze przejścia podczas cięć kamery i bardziej stabilny ogólny obraz. Jednakże, ten bardziej zaawansowany model jest obecnie wykorzystywany wyłącznie w grach, które skalują obraz do rozdzielczości 1080p, co świadczy o jego wymaganiach w zakresie przetwarzania.

Drugi wariant, nazwany "DLSS Light", to odchudzona, mniej zasobożerna implementacja. Tworzy ostrzejszy obraz nieruchomy i może skalować znacznie powyżej 1080p, ale jego ograniczenia stają się widoczne podczas ruchu kamery lub ciężkich scen akcji, gdzie tymczasowo wyłącza niektóre techniki rekonstrukcji i ujawnia surowe, niefiltrowane piksele. Pomimo tych kompromisów, wersja ta zużywa podobno około połowę kosztów czasu klatek pełnego modelu, dzięki czemu znacznie lepiej nadaje się do skalowania w wysokiej rozdzielczości na kopercie mocy Switch 2.

Aby potwierdzić te ustalenia, Battaglia skontaktował się z nienazwanym deweloperem zaznajomionym z integracją DLSS konsoli, który potwierdził, że oba presety istnieją w środowisku deweloperskim. Ten wgląd sugeruje również, że procesor graficzny Switch 2 współpracuje z wieloma konfiguracjami DLSS, potencjalnie umożliwiając programistom wybór modelu, który najlepiej pasuje do celów wydajnościowych ich gry.

Switch 2 będzie pierwszym przenośnym systemem do gier, który natywnie obsługuje technologię skalowania NVIDIA opartą na sztucznej inteligencji, co oznacza duży skok w tym, jak przenośny sprzęt radzi sobie z wymagającą grafiką. Jak dotąd tylko zewnętrzne studia wykorzystały DLSS w systemie, prawdopodobnie dlatego, że wewnętrzne silniki Nintendo jeszcze go nie zaimplementowały. Jednakże, gdy twórcy gier zaczną dostosowywać swoje gry do sprzętu, wyniki mogą ustanowić nowy punkt odniesienia dla grafiki na konsolach przenośnych.

To, czy "DLSS Light" stanie się standardem dla Switch 2, czy tylko opcją dla niektórych gier, dopiero się okaże, ale jedno jest pewne: Nintendo i NVIDIA robią furorę dzięki swojej technologii

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Przełącznik Nintendo Switch 2 obsługuje podobno dwie różne wersje oferty DLSS firmy Nvidia
Rahim Amir Noorali, 2025-10- 5 (Update: 2025-10- 5)