Saga o upadku MindsEye trwa nadal, ponieważ pojawiły się nowe zarzuty ze strony byłych pracowników, szczegółowo opisujące lata chaosu stojącego za rozwojem gry, która została wydana w czerwcu do słabymi recenzjami i krytyką która wahała się od rozczarowanych użytkowników do tych, którzy nazwali ją "jedną z najgorszych gier", w jakie kiedykolwiek grali.
Kiedyś chętnie oglądany częściowo ze względu na rolę Roli Benziesa w wyniesieniu serii Grand Theft Auto w ikonę kultury, firma Build A Rocket Boy zabezpieczyła ponad 300 milionów dolarów do 2024 roku i rozrosła się do 448 pracowników w biurach w Edynburgu, Budapeszcie i Montpellier.
Choć początkowo studio skupiało się na ambitnej grze RPG Everywhere, która obiecywała treści generowane przez użytkowników w futurystycznym otwartym świecie, studio zmieniło bieg na MindsEye, które początkowo było postrzegane jako doświadczenie powiązane z Everywhere.
Byli pracownicy nakreślili ponury obraz wewnętrznej dysfunkcji, a jeden z pracowników, Jamie, który opuścił BARB w 2022 roku, , powiedział BBC że "Leslie nigdy nie zdecydował, jaką grę chce stworzyć", co doprowadziło do "braku spójnego kierunku", który "nękał projekt od samego początku"
Były główny analityk danych, Ben Newbon, mówił o ciągłych "odruchowych" decyzjach kierownictwa wyższego szczebla, w których krytyczne informacje zwrotne były konsekwentnie "ignorowane i nigdy nie podejmowane" Jednocześnie mikrozarządzanie Benziesa przejawiało się w tym, co zespół zaczął nazywać "biletami Leslie" lub "błędami Leslie"
Wszystkie bezpośrednie instrukcje od Leslie Benzies miały pierwszeństwo przed bieżącą pracą zespołu programistów, zakłócając zdolność zespołów do zarządzania własnymi przepływami pracy. Margherita "Marg" Peloso, była producentka stowarzyszona, również się wtrąciła i stwierdziła, że wszelkie próby zgłaszania obaw były "wyśmiewane na spotkaniach z szefami"
Doprowadziło to do kultury, w której pracownicy czuli się "zobowiązani do dawania wiele firmie bez zbyt wiele w zamian" Były programista audio, Isaac Hudd, wspomniał, że szybkie dodawanie funkcji na żądanie Benziesa w "zawrotnym tempie" było zbyt pochopne, aby można je było właściwie wdrożyć, co skutkowało regresjami, w których dodatki jednego zespołu cofały poprawki innego zespołu.
Hudd stwierdził dalej: "I to pana denerwuje. Naprawdę zaczynają spadać morale i zaczynają się małe kłótnie. Ludzie palą świeczkę na obu końcach i zaczynają myśleć: "Jaki to ma sens?"
Na początku tego miesiąca zwolniono od 250 do 300 pracowników BARB, z których większość pracowała w studiu w Edynburgu. Oddział pracowników gier związku IWGB, w imieniu pracowników, ogłosił, że podejmie kroki prawne.
Ze swojej strony Build A Rocket Boy twierdzi w oświadczeniu, że poradzi sobie z procesem zwolnień z "troską i przejrzystością", zanim wspomniał, że jest "zaangażowany w naukę i rozwój"
W oświadczeniu studio dalej wyszczególniło: "Leslie i cały zespół kierownictwa wyższego szczebla biorą pełną odpowiedzialność za początkową premierę MindsEye. Wersja gry, która została wydana, nie odzwierciedlała doświadczenia, na jakie zasługiwała nasza społeczność"
Pomimo wydania hotfixów i aktualizacji 4, które naprawiają błędy i poprawiają rozgrywkę, byli pracownicy, tacy jak Newbon, nazywają całą sytuację "zmarnowaną" szansą dla szkockiej sceny gier wśród zwolnień w całej branżyktóre w ostatnich latach przekroczyły dziesiątki tysięcy.
Całe fiasko MindsEye spowodowało, że główny aktor obawia się o przyszłe zatrudnieniea IO Interactive robi sobie przerwę od swoich przedsięwzięć wydawniczych.
Kup MindsEye na Amazon