MindsEye, pierwsza gra od Build A Rocket Boyukaże się na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X i S za pośrednictwem Steam, Epic Games Store i cyfrowych sklepów konsolowych. Opracowany na silniku Unreal Engine 5, tytuł zawiera Arcadia, pakiet do tworzenia w grze, który pozwala graczom budować misje, środowiska i logikę rozgrywki całkowicie w grywalnym świecie. W przeciwieństwie do większości narzędzi do edycji, Arcadia współdzieli swój potok zasobów z główną kampanią i obsługuje testowanie na żywo w grywalnych scenach.
Zgodnie z oficjalną listą, zamówienia przedpremierowe na MindsEye obejmują bezpłatną aktualizację Deluxe Edition zawierającą przedmioty kosmetyczne, dodatkową misję w trybie Hordy i dodatkową zawartość sezonową.
Arcadia zawiera narzędzia do tworzenia skryptów, sekwencjonowania wydarzeń i wyzwalania akcji w grze, wszystkie płynnie zintegrowane z grywalnym środowiskiem. Opracowana przez studio zawartość po premierze, w tym planowany crossover z Hitmanem, zostanie zbudowana przy użyciu tego samego pakietu kreacji dostępnego dla graczy. Niedawne ogłoszenie na stronie https://www.gamesradar.com/games/action/ex-gta-5-dev-remembers-hes-about-to-launch-a-game-announces-mindseye-collab-with-hitmans-agent-47/ ujawniono, że Agent 47 pojawi się w misji osadzonej w Redrock, która pojawi się w lipcu i zostanie opracowana przez Build A Rocket Boy w ramach rozszerzającej się mapy drogowej gry po premierze.
Wyciekły materiały z rozgrywki przed premierą ujawnił niespójności wizualne, problemy z oświetleniem i niestabilność liczby klatek na sekundę. Na pierwszy dzień przygotowano łatkę, która ma poprawić kalibrację HDR, płynność misji i ogólną wydajność. W dyskusji na Discordco-CEO Mark Gerhard stwierdził, że "WIE, że istnieją farmy botów publikujące negatywne komentarze i niechęci", powtarzając, że studio koncentruje się na zintegrowanym opowiadaniu historii i kreatywności użytkowników.
Założone przez Leslie Benzies, byłą producentkę Grand Theft Auto III do V, Build A Rocket Boy pozycjonuje MindsEye jako kinowy tytuł narracyjny z głębokimi narzędziami dla graczy. Wiele serwisów, w tym Game Developer donosi, że Build A Rocket Boy doświadczyło odejść kadry kierowniczej na krótko przed premierą. Podczas gdy czas przyciągnął uwagę, system Arcadia pozostaje cechą definiującą, która może kształtować odbiór i długowieczność gry.
To, czy MindsEye będzie w stanie spełnić swoją obietnicę jako pierwszy tytuł AAA dla twórców, dopiero się okaże. Niemniej jednak, jego techniczne ambicje i integracja narzędzi klasy studyjnej w rękach graczy oznaczają, że jest to godny uwagi eksperyment w ewoluujących relacjach między programistami a społecznościami.