Po ogromnej inwestycji o wartości 100 miliardów dolarów https://nvidianews.nvidia.com/news/openai-and-nvidia-announce-strategic-partnership-to-deploy-10gw-of-nvidia-systems w OpenAI, która zmierza w kierunku Gemini Google'a i Grok Elona Muska, Nvidia zamierza zaatakować również rodzącą się branżę robotaxi.
Nowa inwestycja w wysokości 500 milionów dolarów w to, co Jensen Huang z Nvidii nazwał"następną firmą wartą bilion dolarów", kiedy jechał autonomicznym pojazdem napędzanym przez jej oprogramowanie, ma na celu wkroczenie na rynek Tesli Robotaxi tesli. Brytyjska firma Wayve otrzymała już silną rundę inwestycyjną w wysokości 1 miliarda dolarów od Nvidii, Ubera i SoftBanku, a teraz Huang chce zwiększyć swój udział o kolejne pół miliarda.
Wayve opracowało gotowe rozwiązanie do autonomicznej jazdy, które może być używane przez dowolny pojazd, ponieważ jego system oparty na sztucznej inteligencji bardzo przypomina FSD Tesli jako kompleksową sieć neuronową, która uczy się, analizując ogromne ilości danych wizyjnych z kamer, zamiast polegać na sztywnych algorytmach i mapach HD.
Huang był podobno pod takim wrażeniem tego, co Wayve zrobiło z dostosowanym do własnych potrzeb sprzętem AI Nvidii, że po przejażdżce po centrum Londynu pogratulował zespołowi pochwałą"następna firma warta bilion dolarów, panowie".
Startup zajmujący się autonomiczną jazdą zdobył już dużego klienta w Nissanie, który ogłosił uruchomienie swojego systemu robotaxi ProPilot, który jest zasilany przez oprogramowanie AI Driver firmy Wayve. Rozwiązanie wspomagające kierowcę ProPilot zostało zainstalowane w wielu elektrycznych SUV-ach Ariya i zademonstrowało możliwości autonomicznej jazdy na poziomie 4 na ruchliwych ulicach Tokio.
Ucieleśniona sztuczna inteligencja Wayve jest w stanie uchwycić otoczenie i przewidzieć, co stanie się dalej oraz jak jej własne działania wpłyną na środowisko, umożliwiając jej bezpieczną jazdę w harmonii z otoczeniem, podobnie jak wykwalifikowany ludzki kierowca. Co więcej, jego szybkie możliwości przetwarzania pozwalają mu natychmiast reagować na nagłe zmiany warunków, zapewniając bezpieczne działanie w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, sztuczna inteligencja Wayve jest inspirowana tym, jak ludzie postrzegają i uczą się z otoczenia, w oparciu o wgląd w ludzkie procesy poznawcze i behawioralne. Rozumie, jak ewoluują całe sceny jazdy, a nie tylko reaguje na pojedyncze obiekty. Ucząc się przepływu zmian w otoczeniu, może dostosowywać się do szerokiej gamy rzeczywistych scenariuszy i podejmować trafne decyzje nawet w złożonych sytuacjach, podobnie jak doświadczony i uważny człowiek.
Nissan zamierza wyposażyć wybrane lokalne pojazdy w sterownik AI Wayve działający na dedykowanym sprzęcie Nvidia Drive Thor od 2027 roku. Japoński producent samochodów twierdzi, że jego nowy system autonomicznej jazdy jest obecnie
"inteligentniejszy niż FSD Tesli", ale do tego czasu będzie wymagał dopracowania marketingowego i regulacyjnego.
Kup złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon








