Przypomnienie NHTSA w USA: Właściciele Nissana Leaf ostrzeżeni o ryzyku pożaru podczas szybkiego ładowania, chaos produkcyjny dla następcy model

Nissan doświadcza obecnie poważnych problemów ze swoimi pojazdami elektrycznymi w USA. Pierwszym z nich jest pilne wycofanie z rynku z powodu przegrzania podczas szybkiego ładowania poziomu 3 (ładowanie prądem stałym). NHTSA oficjalnie potwierdziła wycofanie Nissan z numerem kampanii 25V655000. Około 19 077 Nissan Leaf jednostki na całym świecie od 2021 i 2022 model lata, które są wyposażone w port szybkiego ładowania poziomu 3 (ładowanie prądem stałym za pośrednictwem CHAdeMO) są dotknięte.
Sedno problemu leży w akumulatorze litowo-jonowym: zwiększona rezystancja elektryczna spowodowana osadami w ogniwach akumulatora może powodować przegrzanie akumulatora podczas szybkiego ładowania poziomu 3. Przegrzanie to stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa i zwiększa ryzyko pożaru.
Jako natychmiastowy środek zaradczy, właściciele są proszeni o powstrzymanie się od korzystania z szybkiego ładowania poziomu 3 do czasu usunięcia usterki. Dealerzy Nissana zainstalują bezpłatną aktualizację oprogramowania dla systemu kontroli akumulatora w samochodach elektrycznych, których dotyczy usterka. Według NHTSA oczekuje się, że listy powiadamiające do właścicieli pojazdów będą wysyłane od 24 października 2025 r. Wewnętrzny kod wycofania Nissana to R25C8.
Strategia restrukturyzacji pod presją: Leaf jako promyk nadziei
Skandal związany z bezpieczeństwem pojawia się w nieodpowiednim momencie dla Nissana, ponieważ firma odnotowała znaczną stratę netto w poprzednim roku podatkowym i pokłada duże nadzieje w nowo wprowadzonej trzeciej generacji Nissana Leaf, aby powrócić do sukcesu dzięki strategii restrukturyzacji.
Nowy nowy Nissan Leafktóry po raz pierwszy charakteryzuje się stylistyką SUV-a i oferuje znaczny wzrost w stosunku do swojego poprzednika z obiecanym zasięgiem do 373 mil/600 kilometrów, jest uważany za kluczowy model w wysiłkach restrukturyzacyjnych firmy.
Niedobór baterii spowalnia produkcję nowego modelu
Jednak ten kluczowy nowy pojazd elektryczny doświadcza obecnie ogromnych problemów produkcyjnych. Jak donosi Nikkei Asia, Nissan ograniczył produkcję nowego Leafa w fabryce Tochigi w Japonii o ponad połowę w okresie od września do listopada. Dotyczy to tysięcy egzemplarzy, których produkcja musiała zostać odwołana lub przełożona.
Powodem ograniczenia produkcji jest ostry niedobór akumulatorów. Fabryka w Tochigi zaopatruje się w akumulatory u producenta AESC, spółki zależnej Nissana. Wydajność produkcji wymaganych akumulatorów nie poprawiła się zatem zgodnie z oczekiwaniami, co doprowadziło do wąskich gardeł w łańcuchu dostaw.
Nie jest jasne, w jakim stopniu dotyczy to również europejskiej produkcji Nissana Leaf w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Opóźnienia w Japonii podkreślają jednak obecne wyzwania stojące przed Nissanem, którego sukces restrukturyzacyjny został poważnie zagrożony przez problemy w podstawowej działalności związanej z mobilnością elektryczną.