Nowy wariant Retroid Flip 2 zastępuje Dimensity 1100 za 30 USD mniej, Retro Game Corps znajduje płynną emulację PSP i GameCube, z pewnymi kompromisami

Retroid wydał nową wersję nową wersję swojego handhelda Pocket Flip 2tym razem wykorzystującą układ Dimensity 1100 firmy MediaTek. Jego cena wynosi 200 USD, co czyni go o 30 USD tańszym od modelu ze Snapdragonem 865, przy zachowaniu tej samej obudowy, 5,5-calowego wyświetlacza AMOLED 1080p i systemu operacyjnego Android 13.
Podczas niedawnego testu praktycznego, Russ z Retro Game Corps przetestował model Dimensity 1100 na wielu emulatorach retro. Russ poinformował, że bez problemu poradził sobie z takimi systemami jak Game Boy Advance, PSP i Dreamcast, a większość tytułów z GameCube i Wii działała płynnie w rozdzielczości 2x.
W swoich testach Russ przeprowadził również 3DMark Wild Life Stress Test, 20-minutowy zapętlony benchmark GPU, i odnotował minimalne różnice pomiędzy dwoma układami. Zarówno Dimensity 1100, jak i Snapdragon 865 zachowywały stabilność na poziomie 99,5%, utrzymywały temperaturę poniżej 30 °C i odnotowały odpowiednio zaledwie 10% i 9% rozładowania baterii. Wydajność termiczna i obsługa długotrwałego obciążenia były w tym teście niemal identyczne.
Niemniej jednak, model Snapdragon nadal wydaje się mieć przewagę, jeśli chodzi o elastyczność emulacji. Według Russa z Retro Game Corps, wariant Dimensity 1100 nie obsługuje niestandardowych sterowników GPU i nie może uruchomić systemu Linux, co ogranicza jego kompatybilność z bardziej wymagającymi platformami, takimi jak PS2 i Switch. W testach rozgrywki Russ zaobserwował spadki klatek i usterki wizualne w takich tytułach jak God of War II i Wind Waker HD, z którymi wersja Snapdragon radziła sobie lepiej.
Według Russa, streaming i gry Android działały dobrze na obu wariantach Flip 2. Podczas gdy rozgrywka była ogólnie płynna, zauważyli, że model Dimensity wykazywał nieco większe opóźnienia w dekodowaniu wideo, około 8 do 10 ms w porównaniu do 2 do 4 ms na Snapdragonie.
Tryb zadokowany jest nadal obsługiwany na Flip 2 przez USB-C, a w oparciu o testy Retro Game Corps, wrażenia są dobre. Russ stwierdził, że działało to zarówno z adapterami innych firm, jak i oficjalną stacją dokującą Retroid, która umożliwia ładowanie podczas grania. Po zamknięciu pokrywy i podłączeniu kontrolera Bluetooth, urządzenie skutecznie zamienia się w kompaktową konsolę Android.
W przypadku gier retro i szóstej generacji, Dimensity 1100 Flip 2 nadal wydaje się być solidnym wyborem. Russ opisuje go jako responsywny i wydajny, z dodatkowym bonusem w postaci wyjścia wideo USB-C do grania na większym ekranie. Żywotność baterii różni się znacznie w zależności od zastosowania: raportują do 16 godzin dla lżejszych obciążeń, takich jak GBA lub SNES, około 6 do 8 godzin dla bardziej wymagających systemów, takich jak GameCube i PS2, i nieco ponad 3 godziny, gdy urządzenie jest obciążone benchmarkami GPU. Jeśli chodzi o specyfikację, nadal ma 8 GB pamięci RAM, 128 GB pamięci masowej i jest dostępny w czterech kolorach.
Aby bliżej przyjrzeć się temu, jak wariant Dimensity radzi sobie z emulacją i rozgrywką w świecie rzeczywistym, warto obejrzeć pełny film Retro Game Corps. Jest to dokładne zestawienie, które obejmuje mocne strony, ograniczenia i wszystko pomiędzy.