Niektóre gry zyskują popularność na Steamie, ponieważ są świetne, np Nighthold: Number 1. Inne zyskują na popularności, ponieważ są darmowe, pojawiły się w odpowiednim momencie i wiele osób od razu kliknęło "Graj".
The Backrooms Deluxe 2 należy do tej drugiej kategorii. Darmowy kooperacyjny horror roguelite został wydany 24 grudnia 2025 roku, a Steam obecnie pokazuje go jako "w większości negatywny" - w momencie pisania tego tekstu tylko 30% ze 155 recenzji było pozytywnych, a większość osób określała grę jako "na wpół upieczoną". Jednocześnie ludzie wyraźnie wypróbowali ją w dużych ilościach. Śledzenie SteamDB (patrz poniżej) pokazuje, że 25 grudnia 2025 roku gra osiągnęła rekordowy poziom 2 805 jednoczesnych graczy.
Więc co się dzieje? Duża część wczesnej frustracji wydaje się być po stronie serwera. Na hubie społecznościowym gry Steamdeweloper napisał o problemach ze skalowaniem, twierdząc, że nie byli przygotowani na nagły wzrost przepustowości i że tryb online może nie działać zgodnie z przeznaczeniem podczas aktualizacji. Późniejszy post zawierał tymczasową poprawkę awaryjną mającą na celu zmniejszenie obciążenia serwera, wraz z zaproszeniem do ponownej próby, jeśli pierwsza sesja była trudna.
Jeśli chodzi o samą grę, Deluxe 2 jest remiksem oryginalnego The Backrooms Deluxe - teraz zorganizowany bardziej jak bieg roguelite. Dodano modyfikatory (pozytywne/negatywne efekty), które zmieniają przebieg i dostosowują liczbę monet Deluxe zdobytych na końcu. Obiecuje również "znacznie lepszą" replikację dla wielu graczy, permadeath i większą listę osiągnięć - chociaż recenzje nie odzwierciedlają tego samego. Jeśli chodzi o monetyzację, podstawowa gra jest darmowa, ale Steam pokazuje również płatny dodatek: The Backrooms Deluxe 2: Founder's Edition (widoczny na stronie sklepu jako rekomendowane DLC). Jeszcze jeden praktyczny szczegół: Steam obecnie pokazuje "Steam uczy się o tej grze", co zwykle oznacza Steam Deck/kontroler i tagi oparte na telemetrii są niepotwierdzone.
Jeśli nadal są Państwo ciekawi, to wygląda to na jedną z tych premier, w których pomysł i wyczucie czasu przyciągnęły graczy, ale doświadczenie pierwszego dnia wypchnęło wielu z nich z powrotem. Rozsądnym posunięciem może być ponowne sprawdzenie gry po poprawie stabilności serwerów.








